It

Imdb om filmen (snabbt översatt):
1960, sju utstötta barn kända som "Förlorar Klubben" bekämpar en elak demon som utgör en barn-dödande clown. 30 år senare, kallas dem tillbaka för att bekämpa samma clown igen.

Trailer:


Mitt omdöme:
Stephen King, säger väl allt? Nåväl, filmen är ganska gammal och jag är inte rädd för clowner. Därför var den väl inte riktigt läskig men den hade sina stunder. Många saker var väl förutsägbara men för en gångs skull gjorde det inte så mycket. Trots att hela filmens längd ligger på 3 timmar så är det en film man kan se i ett svep. Det är många hopp i tiden men jag tycker att man håller koll på vilket år man "är i". Jag menar, man ser skillnad på barn och vuxna. Detta är en film man ska se innan man dör, vare sig man vill eller inte. Jag gillade den på gott och ont. Clowner i all ära men... haha.

Mitt betyg:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0