Finally!

Här skyndar man sig hem för att man ska kunna skriva klart sin uppsats om renässansen för att slippa sitta uppe på natten när man inser att det finns 2 hundar som vill bli omhändertagna. Damn. Djurvän som man är ger man den ena mat medan man springer ut med den andra. Slänger in hund nummer ett och byter till hund nummer två. Vare sig man vill det eller inte så måste båda hundarna uträtta sina behov. Därefter kunde man (stelfrusen) ta av sig skor och jacka.

Tillslut kunde jag sätta mig framför datorn i lugn och ro för att avsluta det jag hade börjat på. Dock skulle ju en kattjävel spy (för andra gången) i mitt fönster. Snällt. Nu har jag i alla fall brassat på om Commedia dell'arte, Barock och Den Elisabetanska Teatern. Även Reformationen och det Trettioåriga kriget fick sig en omgång. Nu kan jag äntligen luta mig tillbaka och ta det lugnt. Imorgon går jag på matten. Så hemskt skönt att man är teoriledig idag för jag behövde dessa timmar till uppsatsen. Att lämna hemmet men en ofärdig uppsats bara för att rida hade varit lite... eh.

Just det! Idag hade vi vår första religionslektion. Lagom intressant ämne att ha i tre timmar i sträck. Massa prat om vad vi ska arbeta med, lättare diskussioner och början på en genomgång om Islam. Tack det räcker. Förhoppningsvis blir det inte särskilt superdupertunga lektioner.

Nu tänker jag ta det lugnt med antingen Död zon av Stephen King eller med en film. Vilken i så fall är dock icke klart. c:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0