Brandlarm?

För er som inte håller koll på veckodagarna så kan jag meddela er att idag är det onsdag. Vilket för mig betyder religion, wey. Inte för att det hände något speciellt. Vi som är lite snabba med uppgifterna fick nio minuter längre lunch. Alltså ingenting att skryta med. 

Dagens händelse var väl att brandlarmet gick. Inte för att man hörde det förrän man kom ut i korridoren. Jävligt sumpigt om man frågar mig. Hur ska folk i klassrummen veta om att det brinner om inte brandlarmet hörs? Ska man behöva vänta tills röken tränger in innan man är medveten om faran? Eller ska man helt enkelt brinna inne? Trevligt och jag misstänker att skolan behöver kolla över det där. I alla fall så var Pascal så snäll att komma och säga till oss att brandlarmet gick. Om det var en övning eller riktig 'brand' var dock oklart. Det som gör det hela ännu bättre är när man heller inte riktigt vet vart man ska ta vägen. Jag tror att vi fick någon genomgång i ettan, men det är verkligen inget jag kommer ihåg nu. Inte heller har det gjorts någon övning tidigare. Awesome information. Nåväl vi traskade i alla fall snällt ut till hamnen där vid Aspöfärjan. Härligt med lite värme i alla fall för jag var rädd att jag skulle frysa. Den duktiga brandbilen kom som ett skott (vet dock inte hur länge brandlarmet pep innan Pascal kom in). Efter en stund fick vi gå tillbaka in eftersom det inte brann på riktigt. Vad jag kunde höra så gällde det något på sjätte våningen, vandalism eller något sådant. Detta är ytterligare ett bevis på att idioter finns överallt. Dah.

Fast i och för sig så var detta första gången jag var med om att brandlarmet gick på Törnströmska. Under något år på Jändel (jag tror att det var när jag gick i nian) så gick larmet ett antal gånger mer än normalt. 3-5 gånger kanske. Alla var inte heller övningar. Som tidigare nämnt, idioter finns överallt!

Well nu ska jag skynda mig bort till bussen så att jag tar mig till stallet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0