Veterinärbesök.

Eftersom lille Nemo fyllde tolv veckor igår så firade vi det med att ge honom en spruta idag! Haha. Trots att han är, i mina ögon, en pain in the ass så gick det bra. Medan vi väntade så passade vi på att väga honom också. 8.3 kilo väger han för den som antecknar. 

Okej, han är valp det är därför han inte kan sitta still. Dessutom är det ett helt nytt ställe med en mängd nya dofter som intresserar honom. Dock irriterade jag mig snäppet på att han hela tiden skulle traska iväg och inte kunde stanna vid mina fötter. Ibland stannade han, satt sig ner och få gånger så lade han sig ned också. Annars ville han iväg och lukta på allt. Att ha honom i koppel då var lagom kul. Sedan kom det in en annan hund också, relativt stor (men fin!). Feg som han är så börjar han skälla. Fegis, fegis! Nah, men det är lite mer irriterande när han ska skälla också. 

Inte ett pip från honom när han tillsist fick sin spruta! Kanske för att han var fullt upptagen med godiset som veterinären hade lagt fram åt honom? Medan vi ändå var där passade vi på att fråga om han var för smal. Tbh, han ser ganska smal ut faktiskt men det var ingen fara med honom. Dock tyckte veterinären att han borde få fri tillgång till mat och det... Nah, han skulle äta ihjäl sig. Det där matvraket fullkomligt kastar sig över maten så det skulle nog inte gå.

Summan av kardemumman, Nemo är vaccinerad och kan nu träffa andra hundar. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0