Söndagar...

Jag hatar söndagar vissa gånger. Särskilt när man faktiskt vet hur den kommande veckan kommer att se ut. Imorgon är det i alla fall I-valsinformation då man måste traska runt på de tre skolorna bara för att kolla runt på de olika kurserna man kan välja mellan. Ärligt talat, vi gjorde det förra året right? Jag vet vad jag ska välja och ändå måste man traska runt? Fuuuuun, eller nej vänta.

På tisdagar har jag två lektioner. Matte och multimedia. Multimedian är inställd på grund av att det är gymnasiemässa just den dagen. Alla i-val är också inställda... förutom vår jävla matte. Haha, så självklart egentligen. Tänk hur roligt det kommer att bli när jag stiger upp vid 6, för att ta bussen vid 7 för att komma till skolan vid 8 och ha lektion i en och en halvtimme. Särskilt när jag också vet att alla andra ligger hemma och sover eftersom dem är lediga. :)

Dock har det ju sina fördelar också att läsa matte på törnströmska och inte ehrensvärdska. Kan det vara att man slipper de nationella proven? Ja det kan det faktiskt! Woho, första gången törnströmska är bra till något!

Ledig på onsdag men på torsdag blir det redovisning i svenska. Helvete också to be honest. Hur i självaste helvetti ska vi kunna redovisa om riddare och riddardiktning i hela sju minuter!? Bäst vi läser jääääävligt sakta. Hehe, nåväl hur mycket information har vi? Naa, kunde varit mer. Vi har Rolandssången i alla fall! Om det ska vara något att skryta om. Skådespela det hela? Öhöhö, neeeeee. Hur gör man det roligt då? Ärligt talat så har jag inte en susning. I värsta fall får väl läraren döda oss eller något.

Så ja, den här veckan ser inte så jätteljus ut. Det är bara att kämpa! Friskt vågat hälften vunnet!

Kommentarer
Postat av: Mela

Att du inte skippar ivalsaken? :o tänker jag göra :3

2012-01-15 @ 23:02:39
URL: http://meelah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0