Onsdag.

Eftersom man är helledig idag kan man ju alltid passa på att unna sig en sovmorgon... om det inte hade varit så att en viss liten valp ska ha sin mat vid 8. Eftersom man motvilligt är uppe vid 8 så kan man ju alltid passa på att göra lite annat. Som t.ex. att laga sina hörlurar med lim och låta dem ligga i några timmar. Sätta sig vid datorn, dricka te, springa ut och in med valpen, bada, läsa på svenskan, läsa klart kapitlet i idrottsboken, springa ut med gammelhunden, göra mer te, dricka cola (!). Bland annat och nu är klockan halv ett.

Onsdag är det i alla fall och runt sex ska jag till stallet. Skönt att få komma bort också och då räknas självklart inte skolan hit. Man får ta allt med en klackspark, vilket jag gör väldigt sällan. Enbart när jag ska rida och det är sällan. En gång i veckan. Det finns ju självklart hästar jag inte vill få, men skulle jag få dem i alla fall så får jag bita i det sura äpplet. Det var mitt nyårslöfte förra året och jag tycker minsann att jag höll det väldigt bra. Jag accepterade de hästar jag fick utan att dö. Då kan jag lika gärna göra likadant det här året (trots att vi ska dö i december höhö).

Bara för att hålla lite koll på vilka hästar jag får det här året så borde jag skriva ned det.

Förra onsdagen: Odette.


Hon må vara helt enorm (stort huvud, långa öron, lång kropp) men hon är trots allt en av mina favoriter (om vi bortser från galoppen haha). Snel hest. :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0