Mör.

Haha åh jag är helt jäkla mör i kroppen. Jag kanske skulle ha glömt kläderna idag i alla fall? ;)

Jag är hemskt glad över att det är fredag idag. Som vanligt har jag hemskt svårt att lämna sängen på morgonen och hade behövt minst några timmars sömn till. Lustigt att sängen alltid är som bäst när man måste lämna den? Nåväl, annars började man dagen med en timmes ologisk matte. Det sätter fart på hjärncellerna, verkligen.

Ska jag recensera varenda bok jag kollade igenom under min lilla håltimme? Okej, det var inte så många men i alla fall.

Om jag kunde drömma [någon slags mangaform] ~ Tycker man att filmerna suger så ska man verkligen inte ens komma i närheten av den här boken. Jag menar seriöst, det var den sämsta skit jag någon tagit mig tiden att kolla igenom. Riktigt banal var den. Inga känslor (som om det vore en överraskning) och riktigt dåliga (Läs: barnsliga) meningar. Är den menad för barn upp till 5 eller vadå? Jag har inte läst originalboken men jag hyser inget större hopp om den heller.

Auschwitz [tecknad "serie"] ~ Den här var tecknat i svartvitt och med engelsk text. Personerna var ganska realistiska men med några "tecknade" drag. Själva storyn var helt okej och den var trots allt väldigt intressant att läsa. Bilderna gjorde helt klart sitt medan texten var ganska lätt. 

Vampyrberättelser ~ Det skulle finnas 6 stycken berättelser i den här boken, dock hann jag bara skumma igenom de två första. Väldigt intressant skrivna i sig och det som jag verkligen gillade med dessa var att det förekom "riktiga" vampyrer. Med andra ord så glittrade dem inte, var allmänt onda och klarade inte av heliga saker. Den första berättelsen hade faktiskt en del Draculastuk vilket jag faktiskt uppskattade högt. (Jag älskar Dracula haha). Det var en hel del saker som var som tagna ur Dracula men omgjorda för att passa in i novellen/berättelsen. Den andra berättelsen var nästan identisk med Snövit. Styvmodern, spegeln, jägaren, skogen, äpplet, kistan. Dock var ju "Snövit" vampyr, annars hade den ju inte funnits med. Som jag förstod det så var prinsen Jesus, haha.

Sedan glodde jag bara igenom minnena i HP - Halvblodsprinsen, helt klart dem bästa bitarna i böckerna. Synd att de inte tog med alla i filmen...

På idrotten körde vi med "Bodypump". Helvete vad mör jag kände mig efteråt. Aldrig mer säger jag bara, haha. Jag menar, jag måste ha överansträngt mig. Mina armar bara skakade och jag kunde inte känna dem. När jag försökte t.ex. klia mig på huvudet fick jag knappt upp armen. Det värsta var väl egentligen att jag inte riktigt kunde stretcha armarna så mycket som jag ville. Enbart på grund av att jag är överrörlig. Gissa vem som kommer att ha grov träningsverk imorgon? Dock gjorde jag mitt bästa och det i sig känns bra. Tyvärr kommer vi att ha spinning nästa vecka... Sist vi hade det överansträngde jag mig också. Härligt. (:

På texten gjorde vi inte så mycket. Vi var väldigt få så vi satt i fåtöljerna och snackade om en massa saker. Bland annat om transsexuella i Thailand och svenska ord haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0