Filmkunskap.

Jag tycker ingenting om dessa lektioner hittills. Dock kan jag väl säga att de är långt mycket bättre än vissa andra mediaämnen... Jag menar, vad sägs om en redovisning per lektion? Även om det inte är det roligaste så kanske det är relativt bra att träna på att prata in för folk. Jaha ja, vad gjorde vi idag då? Vi började med redovisningar om en bra och okänd film. To be honest, tbh, hur lätt är det egentligen att hitta en okänd film? Som Emma säger, okända filmer är okända av en anledning! Fuuu.

Seg som jag är som alltid ska göra allt i sista minuten så började jag med min lilla redovisning igår när jag kom hem efter ridningen. Jag hade inte ens bestämt vilken film jag skulle redovisa om haha, lyckat. Så med lite småpanik gick jag igenom filmerna jag hade hemma. Sållade genast bort Barnhemmet och Låt den rätte komma in. Därefter hade jag följande titlar kvar;
  • The Ruins
  • Phantoms
  • The Omen
  • The Crow: Wicked Prayer
  • Orphan
  • Jurtjyrkogården
  • Jurtjyrkogården 2
Well, jag sållade bort Devil ganska direkt också. De titlar här ovan som är understruckna suger, så att ni vet det. Tillslut valde jag i alla fall Jurtjyrkogården 2! Problemet här var att jag inte hade sett den ö.h.t. Mest på grund av att den första var så jäkla obehaglig så jag förväntade mig att 2.an också skulle vara det, därför ville jag inte se den. Nu fick jag dock bita ihop och kolla på den i alla fall. Det är det bästa man kan göra på natten när man ska upp tidigt! Eller kanske inte... Egentligen hade jag bestämt att jag skulle snabbspola igenom filmen och leta upp någon recension på google. Så blev det inte kan jag meddela. Duktig som jag är (och modig) *stolt* så kollade jag igenom hela! Det ska väl erkännas att jag var frestad att spola fram och tjuvkika på slutet, men det gjorde jag aldrig. *Ännu mer stolt*. Fast jag blev lite nervös ibland, hoppade upp från soffan, gick i cirklar i rummet, fjompade mig och pillade bort nagellacket. Jag överlevde i alla fall! Så nu kan jag säga att 2.an är mycket bättre än 1.an. Har man sett 1.an så vet man i princip vad som kommer hända i 2.an. Det var kanske därför jag klarade av att se den haha.

Precis som i tisdag när jag väntade på att läraren skulle titta på min grafbild så var jag äckligt nervös. Jag hatar sånt här! Fast än en gång överlevde jag. Jag gick upp och gjorde det jag skulle. Sedan skulle man visa en del klipp ur filmen och duktig som jag är så tog jag med mig den. Hehe... Tror ni inte det jävla språket var inställt på TYSKA av alla jävla språk när jag skulle spela upp klippet? Som tur var lade jag märke till det direkt, men i alla fall. Jävla skit.

Efter redovisningarna gick läraren igenom nästa uppgift och sedan fick vi se på film igen. En musikal vid namn: Moulin Rouge! Vad ska man säga, jag hatar musikaler och den här visar saker jag verkligen hatar att se. Perfekt för mig alltså. Eller vänta, nej.

Snäll som jag är bjuder jag på trailern till Jurtjyrkogården 2!

Att folk tycker 1.an är bättre bryr jag mig inte ett skvatt om. Mardrömmar är inget för mig vilket den där jäkla filmen gav mig tillsammans med boken. Fu Stephen King, Fu!

Eftersom jag är riktigt, riktigt extremt snäll så bjuder jag på trailern till 1.an också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0