BebisNemo!

Tänk er att stiga upp vid 8 för att åka hela vägen ned till Eslöv för att hämta en liten hund. Resan ned tar 2½ timme och sedan är det 2½ timme tillbaka. 5 timmar i en bil är inte alltid roligt. Särskilt inte när man "bara tillbringar" c:a 10 minuter i Eslöv för att genomföra ett hundköp. Dock är det värt det för Nemo lyser upp ens dag! Därför förtjänar han en egen kategori på bloggen haha. :)

Härligt också att det skulle blåsa som det gjorde idag också. Säkert bara för att vi skulle åka så långt... Jag är inte rädd för mycket, men stora fordon är något av det värsta jag vet. Det känns alltid som att de ska tippa rätt över en. Not fun at all! Så... vad fick man se idag precis innan Johannishus? Jo en lastbil som tack vare vinden nästan tippade över räcket. Kändes bra, verkligen. Heh.

Detta har jag lärt mig om Nemo hittills:
  • Han är ett matvrak, letar mat heela tiden. Dock ska han ha mat på bestämda tider.
  • Han är livlig och viftar på svansen hela tiden.
  • Han är som en svans. När man ska rasta honom springer han kring ens ben hela tiden.
  • Han är bara lite lägre än vad Frasse är. (As I said!)
  • Han anpassade sig snabbt till sitt nya hem.
  • Tycker om att bita på allt och alla.

Om det är något mer så har jag glömt det, haha. Nu kan jag också passa på att bjuda på en del bilder jag tog på honom i bilen. :3













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0