24/1 - 09

Åh herre min jäklar, nästa tre år sedan jag var i Göteborg och såg The Rasmus. Som tur är kommer jag ihåg stora delar av det + jag har en massa bilder/filmklipp. Det bästa med filmklippen är att ljudet är amazing, man hör vad han sjunger trots att publiken förstör en del. Kunde lätt ha varit sämre! Det lite sämre är att jag inte kunde hålla kameran stilla. Dock går man väl på konsert för att lyssna och inte bara titta? ;)

Om vi ska rabbla minnen kan vi väl punkta upp dem?
  • Som det lojala fan man var/är/vär(?), så var det en självklarhet att man skulle ta med sig en väldigt fin skylt gjord med bläckpenna och kritor. På den ena sidan stod det The Rasmus och på den andra stod det Vi <3 Göran Persson, haha. Jag tror nog att jag har skylten kvar? Nåväl, eftersom den här skylten var ensam i sitt slag och uppe vid varannan låt så var Lauri (sångaren) så snäll att han faktiskt läste högt på den. Att han sedan "inte riktigt kunde läsa" på den först är ju en annan sak. It made my day.



  • Lauri hade McDonalds-morötter i fickan. Gulligt.

  • Snälla som dem var så spelade dem faktiskt alla de låtar jag önskade höra + några till. Det om något var helt awesome. Bland annat var det Chill, Livin' in a world without you, Guilty, Immortal (<3), and of course... In the shadows höhö. :]

  • Det var någons jävla hand med en skeletthandske på som jag fick damp på. Den var i vägen hela. jävla. tiden.



  • Det som i mina ögon var nästan bäst var när de körde In The Shadows. Efter någon vers närmre slutet bad han publiken tjoha lite (jag har glömt bort hur det lät okej? haha) och när han kände sig nöjd började han pladdra något. Folk började "jubla" för att de trodde att låten var slut. Well, guess what? Det var den icke. Eftersom han helt plötsligt börjar sjunga igen. That was fun!


Your Forgiveness (live).

Helt klart något av det bästa jag varit på. Medan jag fortfarande är inne på det här med konserter så kan jag väl rabbla upp några andra band jag har sett.
- Raised Fist (sett & sett, de spelade när vi kom in på Hultsfred men jag var där iaf!)
- Säkert! (mer eller mindre frivilligt, också Hultsfred)
- Timo Räisänen (Hultsfred)
- The Hives (Hultsfred)
- HIM (Hultsfred)
Bland andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0