Wippey!

Jag älskar dessa dagar då man börjar dagen med en genomgång i matte på en timme! Fast i och för sig behövde mitt minne friskas upp på vissa områden. Vi har ju trots allt prov på tisdag, wippey...

Dagens idrottslektion var ju, intressant. Vi hade den tillsammans med en annan, ganska liten klass, vet dock inte vilka de var. Oavsett vad så började vi med att rada upp oss på ett led. I bokstavsordning efter vårat mellannamn. Jag hamnade i alla fall längst bak. Därefter delade läraren upp oss i par. Vi inledde alltså lektionen med att leka blinda. Tillsammans med den person man var med så skulle man komma på ett ljud som man skulle kalla på varandra med. Det fick inte vara några ord, vårt blev mjau. Haha. Sedan skulle man stå på varsin sida av salen, blunda och därefter försöka leta upp sin vän. Det gick relativt faktiskt. Nog för att det kändes löjligt, men det gick. 

Efter det delades klassen upp så det var 5 par i varje sal (2 st). Jag var en av dem som fick börja med (vad det nu heter) blindboll kan vi kalla det. Ett lag består av tre personer som alla har ögonbindlar på sig. Därefter ska man stå framför "målet" som man skall försvara. Man kan sitta på golvet, ligga eller helt enkelt stå. Bäst är det väl om man ligger ned för då skyddar man mer. Till detta har man en boll med en liten klocka i som självklart låter när bollen rör på sig. Den här bollen ska man försöka kasta över till det andra lagets sida men innan mittlinjen ska den ha studsat en gång. Eftersom man inte ser någonting så måste man försöka att höra vart bollen är på väg och vart den är. Inte alltför ansträngande och helt okej.

När vi var klara med 'blindbollen' så skulle vi spela tennis i den andra salen. Det gick väl sådär. Det var ganska rörigt med alla regler så det slutade med att vi bara slog på bollen för att få igång ett spel. Summan av kardemumman = Detta var ingen ansträngande lektion.

Text hade vi sedan och i vanlig ordning fokuserade jag på lite annat. Vi får väl se om jag skriver en artikel förr eller senare. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0