The Sixth Sense

Imdb om filmen (snabbt översatt):
En pojke som kommunicerar med andar som inte vet om att de är döda får hjälp av en modfälld barnpsykolog.

Trailer:


Mitt omdöme:
Jag vet inte vad jag förväntade mig av filmen. Det jag såg på en bild av omslaget var något om en Thriller. Så jag antar att detta var en thriller? I vilket fall som helst var den inte direkt läskig. På sina ställen blev det väl lite nervöst men naglarna lyckades man hålla sig ifrån. Den var inte förutsägbar vilket är ett stort plus. att den sedan inte var läskig gjorde i princip ingenting. Mycket av det filmen går ut på är något som intresserar mig så filmen höll mitt intresse rakt igenom. Det skall erkännas att jag inte pausade en enda gång! Trovärdig. Jag gillade att man fick se ur olika karaktärers vinklar. Ibland såg man ingenting och ibland kunde man se något "onormalt". Slutet lyckades jag lista ut kanske en kvart innan filmen faktiskt tog slut. Det var inte riktigt väntat men det höll helt klart måttet.

Mitt betyg:


(stark 4)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0