Nämen hej snö!

Here comes the rain snow again. (Helsike vad snö det har kommit!)

Kallaste dagen på ett bra tag kändes det som när man klev utanför dörren imorse. Det var nära på att jag gick tillbaka in till min varma säng. Nåväl, måste man till skolan så måste man. Visserligen mer motvilligt än villigt haha.

Torsdag i vanlig ordning. Med andra ord stod Filmkunskap och Svenska på schemat. Filmkunskapen började vi med. Idag fick vi börja lektionen med att "arbeta" med den film vi hade valt via uppgiften "Form och Stil" om jag inte är helt ute och cyklar. Emma och jag hade inte bestämt vilken film vi skulle ha så vi tog med oss några. Jag tog med mig 2 och Emma kom med 4 (!). Följande titlar valde vi mellan:
  • I am number 4
  • I, robot
  • Pirates of the Caribbean (1)
  • American history x (om jag kommer ihåg rätt)
  • The omen
  • The crow: wicked prayer
Via en liten slump så blev det i alla fall I am number 4. Vi kollade en liten snutt på den och letade sedan upp recensioner på internet. Vad ska man säga? Kritiken var inte nådig i alla fall. Detta höll vi på med i cirkus 45 minuter. En liten rast och sedan skulle en del redovisa om en "okänd" film. Bl.a. var det Tillsammans, Insidious, American history x. Efter trailern till Ahx fick jag snällt inse att filmer med våld i dess finaste former inte är något för mig. Det är väl inte det roligaste att se på och dessutom får det mig att skratta. Jag mår så dåligt av skiten att jag måste skratta. Well, I'm mad. :c Vi kollade även klart på Moulin Rouge, woho!

Svenskan bestod också av redovisningar av bl.a. digerdöden, Shakespeare, Isländska sagor. Därefter snöade läraren in sig på de Isländska sagorna och läste också upp en. Helt fantastiskt rolig lektion! Eller, nja?

Som ni kan se har jag än en gång bytt bloggdesign! (Har jag någonsin nämnt att jag har svårt att bli nöjd/lider av beslutsångest?) Nu är den i grund och botten identisk med den jag har på http://mittlivsomfisk.webblogg.se/ (böcker/musik/film). Kände av att det skulle bli bäst så. Fuck Vinter! Jag kör på vår och grönt. ;)

Nåväl nu ska jag göda den andra bloggen med inlägg också. Har ju en del filmer bl.a. att skriva om. c:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0