Hest.

Idag blev det än en gång Häxan Surtant (Red Skin). Lustigt att man kan vara så förbannad och i nästa stund försöka gosa in sig hos en. Nåväl, även om man är sur för jämnan kan man också vara söt.


Snel hest.

Faaaaast, när vi kom tillbaka till stallet efter ridningen försökte hon döda mig. Hon viftade med hovarna och försökte bita mig. Trots en hel del tillsägelser så fortsatte hon. Vilket säkerligen berodde på att alla andra hästar redan hade fått sin mat och hon var tvungen att vänta. En gång lyckades hon snudda vid mig med både hov och tänder annars hann jag alltid valsa undan. Tillslut fick jag ge upp hoppet om sadeln och ta av tränset först. När folk sedan uppehöll henne lyckades jag lite snabbt få av sadeln också + martingalet. Galna surtant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0