Freitag!

Happ, nu var den här skolveckan slut och nu väntar sportlovet*. Awesome!

I vanlig ordning så började jag dagen med matte och vi fick tillbaka våra prov som vi gjorde i tisdags! Ett VG till min samling blev det. Känns rätt bra eftersom matte aldrig har varit mitt starkaste ämne. Dessutom hoppades jag på i alla fall ett G och ett G blev det. Därefter började vi lite lätt på sannolikheter. Vi skulle kasta med en tärning 60 gånger och skriva upp hur många gånger vi fick 1,2,3 o.s.v. Emma och jag är ju rätt skickliga när det kommer till att slå samma siffra samtidigt. Flera gånger också! ;)

Medan alla andra muppar hade engelska/rättskunskap med redovisningar och vette tusan så satte jag mig som vanligt i biblioteket. Jag hann faktiskt börja läsa Död Zon av Stephen King och kom cirkus 50 sidor. Gött.

Idrott stod på tur och vi skulle än en gång ha med en annan klass. Boxning blev det idag. Det var inte så illa som jag trodde men dock var det mer ansträngande än jag anade. Som sagt, rätt kul ändå.

Texten var för en gångs skull helt okej! Det verkar som att någon äntligen har fattat att det inte är artiklar vi vill skriva. Därför skulle vi skriva en kärleksnovell mellan två personer. Gällande detta hade jag en hel del att säga till om. Som vanligt höhö. Jag kan inte skriva kärleksnoveller men det fick väl gå ändå. Dock var inte min särskilt gullig och lullig utan mer ja, psykad? Bosse verkade tycka om den i alla fall, eller så var det bara så att han inte vågade säga något annat.

Vid 4 slutade vi (woho) så jag väntade med Emma på att hennes buss skulle komma. Därefter traskade jag till teboden eftersom mummi hade lovat att köpa te. Woop! Det hela slutade med en ny "tesil" och två nya löste. Kaktus & Goji/Havtorn. Ett rött och ett grönt te. Goji/Havtorn säger inte så mycket men lukten påminner om tuggummi!

Jag hann knappt komma hem innan jag fick vända i dörröppningen. Flii tyckte att jag kunde komma bort till Q8 med Frasse och så fick det bli! Mummi körde bort mig så att jag och hunden kunde gå hem. Flii och hennes syster fick också träffa lille Nemo och snäll som jag var fyllde jag i en blankett. Trevligt. c:

Nu sitter jag hemma och värmer mig. Ikväll ska jag testa i alla fall ett av de nya teerna, vilket det blir återstår att se. Sedan ska jag nog också se en film, men vilken det blir vet jag inte heller. Antagligen blir det någon jag har på datorn eller så blir det någon annan. Tips, någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0