Filmkväll

Hajen:
Imdb om filmen (snabbt översatt):
När en gigantisk vithaj börjar hota den lilla ön Amity, en polischef, en marinbiolog och en gråhårig fiskare ger sig ut för att stoppa den.

Trailer:


Mitt omdöme:
Här fanns det inga förväntningar alls. Jo förresten, jag förväntade mig att man skulle få se maskineriet i hajen! Det var nog filmens höjdpunkt. Jag har inte sett någon Hajen-film tidigare men jag har hört att dessa ska vara dåligt gjorda. Detta håller jag med om och kan inte påstå att filmen var något att ha. Soundtracket däremot får en hel snigel av mig! Det tråkiga med filmen är att den går som en bergochdalbana. Den taggar och sjunker, tagga och sjunker. Den når aldrig klimax. Dessutom, Mela som är rädd för hajar tyckte att den var dåligt gjord, det säger ju inte lite.

Mitt betyg:



The Omen:
Imdb om filmen (snabbt översatt):
En amerikansk ambassadör upptäcker till sin förskräckelse att hans son faktiskt är den egentliga antikrist.

Trailer:


Mitt omdöme:
Handlingen i sig är helt okej. Detta är också den nyare versionen av 1976's The Omen, vilken jag inte har sett. Den här filmen är inte läskig om man nu vill tro detta. Det kommer en del 'obehagligare' scener, men inga direkta saker som kryper under skinnet på en. Följer man handlingen från början till slut så kan vissa saker framstå som förutsägbara. Okej film som är värd att se för att bli sedd!

Mitt betyg:


Reign of Fire:
Imdb om filmen (snabbt översatt):
En kull med eldsprutande drakar kommer upp ur jorden och sätter eld på allting, och upprättar dominans över världen.

Trailer:


Mitt omdöme:
En sevärd film för den som gillar drakar och lite "fantasy". Drakarna i filmen ser trovärdiga ut när man väl får se dem på nära håll. Handlingen är helt okej trots att det finns några saker som irriterar realisten. Har inte så mycket mer att säga om den än att den är lite bättre än vad man tror.

Mitt betyg:


Jurtjyrkogården 2:
Imdb om filmen (snabbt översatt):
Den gamla indianska begravningsplatsen med kraften att återuppliva de döda återvänder och påverkar livet för nya invånare.

Trailer:


Mitt omdöme:
Filmen är från 1992 så man ska inte förvänta sig några "pro"effekter så att säga. Vissa saker i den här filmen är rätt dåligt gjorda och är inte alls trovärdiga. Jurtjyrkogården 2 har inte riktigt en lika bra handling som den första filmen. Trots det föredrar jag denna eftersom den inte är lika obehaglig heller. Soundtracket är inget direkt att hurra över, men det finns där i alla fall. Det dyker upp scener som kan beröra en rätt illa om man håller djur nära sig. Även om den kan vara lite obehaglig så förekommer det scener som antingen är så dåliga, eller bara allmänt sjuka, som får en att skratta. I alla fall så fick dessa mig att skratta.

Mitt betyg:


Cold Creek Manor:
Imdb om filmen (snabbt översatt):
En familj flyttar från New York till ett förfallet hus på landet som en gång var en stor fastighet. När de börjar att renovera stället upptäcker de att deras nya hus har hemligheter, döljer ett fruktansvärt förflutet, och är kanske inte helt fritt från de tidigare invånarna.

Trailer:


Mitt omdöme:
Det tar en väldigt lång stund innan filmen faktiskt kommer igång, sisådär en timme och en kvart ungefär. Fram tills dess är den ganska trög och händelsefattig. Det finns inget klimax och inga direkt hemska händelser. När filmen dock kommer igång är den mycket bättre. Det som sker i filmen fångar ens intresse trots att vissa saker är ganska förutsägbara. Hade den innehållit mer spännande händelser hade den kunnat få ett högre betyg. Dessutom så är Kristen Stewart med i den här filmen. Här visar hon dock mer känslor och olika uttryck, undrar vad som hände med den talangen?

Mitt betyg:


Den sista filmen struntar jag i. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0