Don't Be Afraid Of The Dark

Eftersom jag på senare tid har blivit en inbiten filmtittare så tänker jag börja med att 'recensera' de filmer jag tittar på! Woop woop. Don't be afraid of the dark får vara den som premiärinviger dessa kommande inlägg! Mina betyg kommer att bli i sniglar. :)

Imdb om filmen (snabbt översatt):
En ung flicka sänd för att bo med sin pappa och hans nya flickvän upptäcker varelser i hennes nya hem vilka vill ha henne som en av deras egna. 

Trailer:


Mitt omdöme:
Det är en helt okej film som inte är fullt uppenbar. Det finns en eller ett par gånger då den är rätt förutsägbar men det säger inte särskilt mycket om hur filmen kommer att sluta. Beroende på ens franska nerver så kan det finnas scener som är rätt otäcka. Detta är ingen överdrivet läskig film men man biter lite på naglarna i alla fall. Jag vet inte om jag vill kalla slutet oväntat, men det var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Detta höjer filmens betyg snäppet. Den är värd att se för att bli sedd. Vissa saker i filmen ser inte riktigt trovärdiga ut, vilket i alla fall jag lägger märke till. Nåväl, huset var åtminstone fint trots att jag inte hade velat bo där.

Mitt betyg:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0