Clear Round

Om jag inte har nämnt det tidigare så får ni veta det nu. Förra veckan valde jag att hoppa en liten Clear round som gick av stapeln idag. Från början var det meningen att jag skulle hoppa med Häxan Surtant (Läs: Red skin), så blev det dock inte eftersom hon var halt. Sedan skulle jag fått välja mellan Odette och Nasse. Så blev det inte heller. Det slutade med att jag skulle få hoppa Classic efter en annan. Trevligt.

Vi båda som skulle ha Classic skulle hoppa 70 cm, dessutom stod jag precis efter henne på startlistan. Dock gjorde ridlärarna om startlistan så att det blev lite mellanrum så att jag också skulle hinna rida fram. Medan jag stod ute och väntade Classic kunde man höra att han hade vägrat ut sig tre gånger på ett hinder. Känns härligt för mig som ska hoppa honom efteråt. Haha.

Det första han gjorde när jag skulle sitta upp var att börja traska mot stallet. Egentligen är söndagar hästarnas vilodag så jag antar att han kände att han var färdig för dagen. Väl inne i det lilla ridhuset fick han sprättdamp. Summan av kardemumman = Jag flög av! Woho, första gången på tre år nu! Härligt att äntligen fått det gjort. Lite ont i höften och ryggen, men det var bara att snällt hoppa upp igen. Gör man inte det direkt så lär man bli rädd. Efter det gjorde han inte mer. :)

Jag hann knappt komma in på banan innan det var var så god och rid. Woop, jag hade inga förväntningar alls eftersom han hade vägrat ut sig tidigare. Att ta mig runt banan var mitt mål. And we fucking did it! Inte ett enda stopp eller en enda rivning! Visst han slog i på två hinder men bommarna föll icke! Blåvit rosett till oss! Duktig Calleman! Han kände kanske att han var tvungen att kompensera för min avramling. Jag var dock aldrig arg på honom. c:

Ett par lagom snygga bilder som mamma tog på oss. Ibland måste man censueras. ;) (Jag har också en liten video från hoppningen, men den vill ni inte se eftersom det inte ser alltför bra ut haha)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0