Tuesday!

Efter en dags extra helg så pallar man faktiskt inte att stiga upp vid 6, men måste man så måste man.

Engelska som vanligt och vad gör man inte förutom grammatik? Grammatik, grammatik. Dock håller vi på med de sista 8 delarna sedan är det över! Woho! Sedan gick läraren också runt och frågade hur långt man hade kommit i siin bok. Jag läser som sagt Dracula och sa något i stil med: "He's walking around in the castle and has just realized that he's a prisoner". Det dög alldeles utmärkt trots att min engelska suger. :) Det sista vi gjorde var att lyssna på en nyhetssak och svara på en del frågor. I samband med det skulle vi diskutera två och två om något hon hade skrivit på tavlan. Det gick i alla fall fort och vi slutade en hel kvart tidigare! Wow!

Mentorstid... Vad ska jag säga? Rektorn var också där och det hela kändes som en jävla debatt. Jag vet att man ska respektera vad andra säger, är det så lätt när de säger allt i ett hemskt tonfall som bara gör mig förbannad? Hela skiten gjorde mig så arg så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Tänker inte uttala mig om vad det handlade om (om det inte är uppenbart) men jag kan säga att jag anser att hälften av det som sas inte alls stämde. Behandla andra som du själv vill bli behandlad, right?

Lunch.

Naturkunskap. Sista lektionen innan provet och han pratade lite allmänt om saker som vi gått igenom tidigare. Sedan resulterade det i en frågesport, lite i stil med jeopardy. Kategorierna var "Atommodellen, Vatten, PH, Periodiska Systemet, Blandat", fast jag kan alltid ha glömt något? Aja, sedan fanns "svårighetsgraderna" 100 - 500 "poäng". Det gick faktiskt helt okej och för en gångs skull deltog jag aktivt. En väldigt stor skillnad från hur det var i nian. ;) Vi failade lite på en del av och frågorna och det var lite som "amen vafan, självklart" när han sedan sa svaret. Rent logiskt, men så tänker man inte när man sitter under tidspress. I vilket fall som så slutade det med att det andra laget fick 1200 poäng och vårt lag fick 3000. Detta trots att pluggisarna Mela och Emma inte var med! ;)

Graf som sista lektion. Idag var lektionen hur bra som helst. Allt gick i ett lagom tempo och det vi fick lära oss var roligt. Dessutom var inte stämningen lika spänd som den brukar och det lättade upp en hel del! Hoppas att resten av lektionerna kan vara så... Jag har helt tappat ordet för vad vi fick göra idag. Om vi säger såhär, man har en bild på ett moln. Du ska använda dig av det här molnet för att täcka hela bilden med moln! Bl.a. genom att använda lasso och suddi. Dessutom jobbade vi lite med färgbalans också.

Vi slutade lite tidigare och jag skulle egentligen åkt med mor hem, men jag valde istället att ta snabbussen istället för att vänta. Gud var på min sida idag. 7an kom precis då jag lämnade skolan. Så jag latade mig och liftade med den ner till kungsplan. Därefter var det bara att trava fram till snabbussen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0