Oförsvarbart!

Det finns vissa saker folk kan sitta och diskutera i flera timmar men som egentligen bara är wasted time. Vissa saker kan man inte försvara och är bara äckligt. Självklart finns det alltid någon hjärndöd stackare som kommer med något dåligt argument som "Vad ska man då använda?", "Vi är människor och inga djur", "Vem bryr sig så länge det inte angår mig?". Mitt svar på detta: Gå och skjut dig din otacksamma jävel så blir vi av med ett problem i världen. Folk som bara tänker på sitt egna välmående är nästan lika äckliga som de som utför allt. 

Följande saker går inte att försvara [bland annat]:

• Rökning.

- Cancerpinnar. Rökning skadar inte bara den som röker utan alla runt omkring också. Jag är för att man sätter "äckliga" bilder på cigarettpaketen. Man får hoppas att det avskräcker folk. Man kan inte försvara sitt rökande. Det finns inte en enda fördel med rökning. Tycker du att det finns fördelar med att röka? Berätta, för då vill jag veta. Alla vet att det inte är att bra att röka. Man förstör sin kropp något enormt. Livet förkortas hela tiden, man behöver inte få cancer men man lever ändå inte längre än vad en icke-rökande person gör. Ärligt talat, man blir ful av att röka. Sanningen svider. Sedan finns det en massa andra nackdelar också. Just det! Alla ni som är under 18 år och röker, jag ser ned på er. Jag ser verkligen ned på er stackare som känner er smått självmordsbenägna.

• Äkta Päls.
- Äckliga barbarer som går omkring med äkta päls. Må det vara en liten krage, mössa, tofs på mössa eller en hel jacka. Äckligt. Det finns inte en enda vettig anledning till att gå runt med döda djur på sig. För att det är varmare med äkta päls? Ta på er mer kläder! Man får se fet ut när det är kallt. Det är snyggt? En människa med ett djurs päls är något av det fulaste som finns. Dessutom finns det nästintill identisk fuskpäls (som inte har löss). Alla som har äkta päls, jag hoppas att ni någon gång i livet får känna samma smärta som det djur ni bär kände in i dödsögonblicket. Jag hoppas att ni behandlas på samma sätt som dessa djur. Ren jävla misshandel! Klaga inte när någon kastar röd färg på er! Ni förtjänar det!

• Djurtestade Produkter.
- Jag skäms, jag skäms så jävla mycket över att folk i min familj använder djurtestade produkter. Det är en stor skam att över huvud taget ha saker från Axe, L'oreal bl.a. i huset. Allt ska ut! Vi ha djur i huset samtidigt som folk använder saker man testat på djur. Dubbelmoral? A bit. Om jag är inne på t.ex. H&M och ser folk välja sminkprodukter från MaXfactor, L'oreal, Maybelline så känner jag alltid avsky mot dessa personer. De kanske inte är medvetna om att de precis har köpt något som folk har testat på djur. Äckligt, äckligt, äckligt att folk sedan har det i ansiktet. Jag spyr. ISADORA SKRIVER I ALLA FALL UT ATT DERAS PRODUKTER ÄR KLINISKT TESTADE ERA BLINDSTYREN. Skitsamma om "Maxfactors saker är bättre", man blir inte direkt snyggare tack vare ett särskilt märke. Ut med alla djurtestade produkter, annars kan man lika gärna kasta ut djuren om man har några.

• Djurmisshandel i allmänhet.
- Vad har djuren gjort? Ska man slå dem, misshandla dem, svälta dem bara för att de är djur? Ska man göra det för att roa människor? Nej, det ska man då fan inte. Vi kastar om det. Vi kanske ska låta djuren behandla oss som vi behandlar dem? Cirkus kanske är roligt, men vet ni hur vissa faktiskt behandlar djuren? De använder i alla fall inga silkesvantar... Rodeo då? Det ser väl kul ut när hästar bockar och kråmar sig? Vet ni vad de gör för att hästarna ska bli "vilda"? Misshandel, misshandel, misshandel. De "tämjer" djuren med ren jävla misshandel! Mänskligheten kan gå och skjuta sig i huvudet.

Sedan kan ju listan göras ännu längre, men ni har fattat poängen I think?


Härligt att hästen slår tillbaks :')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0