Usch :l

Har inte pallat blogga på några dagar eftersom jag inte känner mig i toppform. Nu ska jag i alla fall sammanfatta de senaste dagarna. :)

Onsdag: Steg upp på morgonen och hade ont i halsmandlarna och hosta. Mamma tyckte att jag kunde stanna hemma men jag sa att jag hade lovat Flii att komma. Bara att dra sig mot en dag med Foto och Multimedia. Som tur var så kunde man komma till Foto vid 10 så lite sovmorgon fick man och det behövde jag. Väl där gick läraren igenom Photoshop i en timme, lunch och sedan skulle vi kolla på en film om någon holländsk fotograf. Tycker man att det är jobbigt att lyssna på tyska är det inget emot holländska. Min käre gud...

Den rast vi hade mellan lektionerna tog vi till att springa ned till biblioteket. Flii lånade någon engelsk bok och jag passade på att låna Harry Potter och Fången från Azkaban, sedan har jag läst alla! På Multimedian slapp vi faktiskt att sitta vid datorerna och fick istället sitta i en bildsal. Vi skulle rita upp någon... vad heter det nu? Storyboard! Haha jag fick världens idé så att komma på något var inte svårt. Stämningen kändes något spänd i början men jag tyckte att det lättades upp väldigt och det är den känslan man alltid vill känna i en klass. Dock var det här den mindre gruppen på Multimedian men det är awesome också. Jag har sagt det tidigare och säger det igen, det är awesome med en lärare som verkligen engagerar sig. :)

Ridning stod på schemat också. Hoppning. Fick lilla Pom Pom. Synd att man hade lite fördomar mot Pom Poms hoppning. Fast de vann jag över! Början av lektionen så kände jag mig trött och orkade inte arbeta med honom. Fast det gick ju i alla fall. Lite dressyr halva lektionen innan vi började hoppa. Galoppen i vänster varv gick sådär men i höger. Tjoho jag flög! Den känslan är, amazing. Vi började att hoppa ett litet kryss, men tyvärr snubblade Pom Pom över bommen som han skulle hoppa av ifrån. De andra gångerna fick vi komma i galopp eftersom han behöver lite fart för att hoppa. Gick kalas!

Tillslut hoppade vi vanliga räcken, först ett och därefter ett lite högre. Han gick som en klocka, hoppade jättefint. Synd att man aldrig får den känslan på Nasse. I alla fall så bytte vi varv också. Hoppade lite högre nu. Okej, det högsta vi hoppade var 80 men det är kul det också. Nu gick han ännu finare. Taggade på och hoppade väldigt fina hopp. Därefter skulle vi göra en något svårare övning. Hoppa räckena, svänga in vid C och rida innanför en bom för att hoppa det första hindret igen. Inte det lättaste att komma rakt på men det gick! Sista gången, för i helsike. Hoppade som en ängel och han fick den där galoppen igen. Han behöll galoppen när vi svängde in men vägrade. Som tur var så var det en lätt vägran och det var bara att komma om på hindret. Hade han inte stannat hade den rundan varit bäst. Dock var jag väldigt stolt över lille Pom Pom och bort med fördomarna! :]



Torsdag: Hade jag bara kollat på mobilen hade jag vetat att vi inte skulle ha någon naturkunskap. Tur att Emma meddelade mig detta (efter mycket om och men) så jag inte stack till skolan. :) Istället kunde jag tjabba med Google Chrome som i princip försökte döda min dator. Det var droppen! Starta internet explorer och ladda ned Opera. Ångrar inte en sekund att jag gjorde detta!

När jag väl kom till skolan så skulle vi ha svenska och kolla klart på Troja. Buhu alla dog ju. :c Okej, inte den jäveln jag önskade skulle dö... e_e

På kvällen sedan hade jag så förbannat ont i min axel och hostade som en gris. Bad om att få stanna hemma och vila mig för det var precis vad jag behövde.

Fredag: Hostar värre än tidigare, lite ont i ryggen och stel i nacke/axel. Dock är smärtan i axeln nästan borta. Låg och vilade mig i soffan till ett och det var välbehövligt och skönt. Därefter satte jag mig vid datorn och tråkade ut mig. Jag borde ta ett bad men jag är rädd att jag inte ska ta mig upp sen, haha. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0