THIS IS STAAAAAAAAVNING

Hey, stavning är viktigt men lik förbannat kan jag inte stava själv. :)

Jag kan börja med att klanka på mig själv. Stavning är viktigt för mig, det är kanske 50% av mitt liv eller något haha. Nej, okej, men det är väldigt viktigt att kunna stava rätt. Jag har varit en perfektionist när det gäller stavning sedan flera år tillbaka. Jag är ofta snabb med att peka ut att "det där är felstavat". Om sanningen ska fram, jag kan fan inte stava längre. Varför ska jag klanka på folk om jag själv inte kan stava? För egentligen kan jag stava! Jag kan! Jag kan! Jag kan! Min hjärna vet bara inte om det. Skriver jag för hand händer det ibland att jag stavar fel, fast detta märker jag medan jag skriver så då kan jag ju ändra det. Detta händer alltför ofta tyvärr, alla jävla felstavningar... GAH! Dock stavar jag hela tiden fel när jag skriver på datorn. Detta kanske beror på sega tangenter, att jag är för snabb med fingrarna eller så är jag inte tillräckligt uppmärksam. Word är ett bra program om man ska stava rätt. Annars finns alltid google. Kan jag inte stava till ett ord slår jag alltid upp det så jag inte stavar fel.

[Rörigt I know] Okej, jag gör väl inga direkta felstavningar men att bygga upp meningar är tydligen svårt för mig. Det händer ofta att jag upprepar ett ord flera gånger eller gör något grammatiskt fel. Detta märker jag varje gång jag har lagt upp en del av min novell. Då man faktiskt inte orkar fixa det haha. Jag har faktiskt gjort ett så stort misstag att det förändrade en mening totalt. Sedan var det ju den gången då jag skrev "i mot", jag kände för att begå självmord efter det...

Nu till alla andras katastrofala stavning! :)
SKA NI HA EN JÄVLA BLOGGJÄVEL SÅ SKA NI FAN TA MIG KUNNA STAVA OCKSÅ! Jag säger det en gång för alla. Såhär stavar man väl _VÄL_ inte "väll" som många skriver. Det stavas inte med 2 L någon gång vad ni än får för er. 

För att få ihop en bra, intressant och läsvärd text väger handlingen och stavningen lika mycket. Handlingen kan vara otroligt bra medan stavningen är som en femårings. Det drar ner så hemskt mycket att texten inte är värd att läsas. Sad but true. De, Dem (Dom finns inte, inte heller Domma) kan vara lite svåra att använda. Jag vet inte heller exakt när "dem" ska användas, men det märker man... kanske. Träna stavning, öva, öva, öva! (Okej om du är 12 och nedåt, då behöver man inte stava perfekt annars är det fy skam).

Jag älskar att läsa andras bloggar. Jättekul att se vad andra har för tankar och åsikter. Ännu roligare blir det när de inte kan stava. Ärligt talat, stavar de inte någorlunda korrekt läser jag inte vad de skriver utan skrattar bara åt deras usla stavning. Elakt? Kanske, men så är det. Jag hakar gärna upp mig på stavfel och kan bli förbannad om någon inte kan stava till det enklaste ord. DET ÄR OKEJ OM MAN KAN BEVISA ATT MAN LIDER AV DYSLEXI ANNARS ÄR MAN DUM I HUVUDET.

Så kom ihåg! Vill ni ha en bra blogg så lär er stava små vänner! ANVÄNDER NI ERA JÄVLA FJORTIS ORD (chacha, tiep, en massa H och W) SKA NI GENAST TILLBAKA TILL SKOLAN!

Bara för sakens skull har jag säkert stavat fel på flera ställen. Jag kanske skulle ha rättat allt i Word innan jag publicerade? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0