Onsdagar.

Onsdagar är långt ifrån den bästa dagen, skolmässigt sätt i alla fall. Börjar 8 och slutar 10 i 4. Foto och Multimedia. Multimedian kan jag stå ut med, men Foto... Na, jag sökte till Media för att jag ville läsa Foto först. Sedan under provveckan insåg jag hur jädra tråkigt det var. Därför blev det Text. Ändå så måste jag läsa Foto i alla fall? Trams... Roligt att lektionen ligger på nästan 5 timmar också, verkligen. Det som gör det ännu roligare är när Flii inte är där. Då är jag helt by myself. Taggad inför imorgon? Skulle inte tro det, Flii lär ju inte vara där den här gången heller. Buhu...

Fast sedan så rider jag i och för sig på onsdagar också. Det är absolut både dagens och veckans höjdpunkt. Jag ser verkligen fram emot varje ridlektion eftersom det är perfekt när man behöver komma undan från allt med plugg. Arbeta med kroppen för att sedan kunna sova kalas under natten. Perfect!

Under vårterminen det här året var jag nog ganska trött på ridningen. Jag hade ridit länge i samma grupp och på samma dag. Fredagar vid 4 är ingen hit egentligen. Så jag tror att jag behövde sommarlovet för att vila upp mig. Dessutom räddade det nya schemat mig från fredagsgruppen! Det var också något jag behövde. Byta dag och grupp. So, I did it. Bytte från fredagar vid 4 till onsdagar vid 7. Kunde inte gjort något bättre. Jag trivs så mycket bättre i den här gruppen och vid den här tiden. Dessutom hade jag hela tiden ridit för Hanna och Tina, nu rider jag för Kristina och Jenny. Det var också ett ombyte jag behövde. Jag känner mig mycket mer motiverad till att göra mitt bästa och är helt klart mer positivt inställd till att rida över huvud taget. Känns härligt att äntligen hittat tillbaka till något man verkligen gillar.

Att sedan kunna anmäla sig till en Clear Round då och då är inte heller helt fel. Bara få släppa loss lite och ha roligt på hästryggen. På fredag är det dags igen och vi får väl se om vi får med oss en rosett hem eller inte. Vare sig det blir en rosett eller inte så är jag bara ute efter att få ha roligt. Det är det som är det viktigaste. :)





Ni får ursäkta för att jag är så hemskt ful haha. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0