Nemo!


Nemo, Född 2002, Okänd, Valack

Nemo är en väldigt trevlig liten storhäst. Han har en ganska kort rygg men han är fullt ridbar. Vem som helst kan gå in till honom i spiltan för han gör inte en fluga förnär. Han kan vara lite nyfiken och leta efter lite godis men han nafsar inte. Så han är väldigt trevlig att sköta om. Han reagerar inte när man lägger på sadeln eller när man spänner sadelgjorden. Lätt att tränsa och vill ibland gärna tugga på det han kommer åt, förutom bettet. Som t.ex. tyglarna eller någon grimma.

I ridningen är han väldigt pigg och springer gärna på. Spö är inte nödvändigt utan han lyssnar ändå. Han fungerar väldigt bra i både dressyr och hoppning, men en satsning på hoppning skulle kunna gå långt. Det kan bli lite slarvigt i dressyren då han gärna skyndar igenom övningarna. Ofta får man ligga lite på bromsen så ska det fungera. I hoppningen hoppar han det som har ställts fram och man behöver inte driva på. Som tur är så är hans rygg ganska mjuk och därför går det alldeles utmärkt att rida barbacka. Ute i skogen så är han inte den som sticker men han tycker självklart att det är roligare att springa lite fortare.

Klrk's beskrivning av Nemo:

Jag heter NEMO
Jag är snäll att borsta och sadla. Vid ridning är jag känslig och behöver därför en ryttare med mjuka händer. 
Jag är duktig på att hoppa.
Jag vill bära max: 75kg

Mer att veta om Nemo:
Han kom till KLRK i november 2007. Han är importerad från Polen, hade inget namn när han kom till klubben, hans pass hade försvunnit.

Bilder på Nemo:







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0