Media, media...

Förbannade klockskrälle! Idag ringde den inte alls. Jag brukar ställa den på 6:00 för att jag ska pallra mig upp och ta bussen 6:57. När vaknade jag? 7:09. Fasiken, jag skulle inte ens hunnit med den som går 7:17. Som tur var kunde mor köra in mig.

Första lektionen var Graf. Den här lektionen gick ut på Urklipp och att vi skulle lära oss en del av verktyg för att klippa ut. Ritstift, pensel och markering. För en gångs skull var lektionen rolig och man fick ut något av den!

Naturkunskap. Vi började med att gå igenom pappret vi skrev på under labben. Öh... ja, resultatet på min och Emmas labb var ju... sådär. Förbannade sak som mäter ledningsförmåga, den fungerade EN gång av sex. Tjoo! Därefter snackade läraren lite och därefter såg vi en liten film. Exakt vad den handlade om kan jag inte säga, men den slutade med en beskrivning av supernovor i alla fall. 

Lunch.

Svenska var sista lektionen. Peter gick igenom tidslinjen han hade ritat upp och en massa om mytologi och liknande. Sedan gav han oss varsin gud som vi skulle göra en kort muntlig redovisning av till nästa gång. Jag fick ju äran att få Hermes. Haha. Aja, har man sett Herkules så känner man nog till en del av dem redan? ;) De sista 50 minuterna så kunde vi få fritt leta fakta efter gudarna. Många stack hem men Emma, jag och Mela stannade en stund i biblioteket. Efter någon minut slog vi fast att det var bättre att leta på internet och gjorde annat istället. (:

Nu funderar jag än en gång på att byta bloggdesign. Fan att jag aldrig bli nöjd. ;) Antingen blir det bara byte av bakgrund och header eller så gör jag en totalmakeover. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0