Laat.

Jag är för lat för att blogga haha. :< Den här dagen har trots allt (att det är en tisdag) varit helt okej!

Engelska, engelska, engelska. Lektionen började med en sammanfattning av Shakespeare och sedan skulle vi skriva ned det vi inte hade vetat om sedan tidigare. Eftersom jag fick kruppryck och inte alls visste vad jag skulle skriva så sög min lilla text. När man var klar med det så fick man antingen läsa i sin bok eller arbeta med grammatik. Eftersom jag verkligen, verkligen behöver läsa min bok så gjorde jag det. Jag hatar att läsa på engelska eftersom jag förstår så lite. I alla fall så är Dracula en förbaskat bra bok. LÄS DEN, säger jag bara. Vid 10 fick vi lyssna på en nyhetsuppläsning och svara på en del frågor. Ja, allmänbildande i alla fall. Sen efter det så skulle vi sitta två och två och prata om vi får saker när vi ber om dem. Sista saken vi gjorde var också en talövning. Då satt vi fyra i en grupp med ett papper framför oss. På pappret fanns en hel del randommeningar. Man skulle blunda och peka ut en. Därefter skulle man i en hel minut tala om den mening man hade "valt". Min mening råkade bli: "When I trapped thousand mice in my mum's car". Hehe, här sätts fantasin på spel. ;)

Ingen mentorstid så Lunch.

Naturkunskap. Väldigt mycket snack om typ Näringslivskedja någonting sådant. Vi fick gå fram till tavlan och rita någon levande organism. Jag ritade en hest. :') Jag kommer inte ihåg så mycket från lektionen förutom en del dumma kommentarer. Det gjorde i alla fall hela lektionen mycket roligare. :]

Graf. Vi fick först ingen ordentlig uppgift. Det var meningen att vi skulle installera ritplattor och lära oss dem. Tydligen blev det massa besvär och läraren skulle sköta det senare. Tillslut fick vi i alla fall en uppgift vi skulle göra i grupp. Skugga lite och "ljusa upp" så det blev lite 3D. Jag, Mela och Agnes satt vid den lojala datorn jag alltid brukar sitta vid. Vi försökte först med en kon men det var lite för knepigt med skuggningen. Därefter gjorde vi en cylinder och plötsligt dök läraren om och visade en hel massa med saker man kan göra. Kul att man faktiskt lär sig något av någon som verkligen vet vad han gör. :) Det slutade med att vi gjorde en sfär som blev till en golfboll. Ett litet vackert hål den ska rulla ned i och en stolpe med vackra skuggor. Mina lagernamn grundade sig på en del fjortisord. Lektionen var helt okej. :3

Snabbade mig till snabbussen och nu har jag en chockolaaaaaaaakaka och massa go Mer. -w-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0