Hål i örat!

Jag älskar att misshandla mina öron. Visserligen tycker jag inte om smärta, men smärtan i örat är något jag börjar bli van vid. Det gör inte hemskt ont och till en viss del känns det faktiskt trevligt. :)

Jag har 3 piercingar i brosket på höger öra. Industrial, Rook och Conch(a). Dessutom har jag nu också 2 hål i snibben. Jag gjorde de första hålen i vänster och höger öra för väldigt många år sedan. Tillslut växte de igen och så fick det vara. Förra året tog jag tummarna i baken och tillsammans med min syster gjorde vi om hålen. Så idag har jag gjort ännu ett hål i snibben.

För att göra hål i örat (inte brosket för tusan, gå till någon som kan i så fall) hemma behövs:

  • Is
  • Nål
  • Smycke
  • Desinfektionsmedel alt. eld
  • Äpple
Till att börja med så ska man döda bakterierna på både nålen och smycket. Därefter kyler du öronsnibben med isen, helst på båda sidor för säkerhets skull. Sätt därefter det delade äpplet på baksidan av snibben och tryck igenom nålen där du vill ha hålet. Det kan vara lite svårt att få igenom nålen helt men då trycker man på lite mer så ska det gå. När nålen väl är igenom låter du den sitta kvar en stund medan du pillar med smycket. Dra sedan ur nålen (ta bort äpplet) och ersätt den med smycket. Det kan uppstå ett problem med att få smycket att gå igenom det sista hålet. Därför kan man behöva att pilla lite och det kan kännas något. Tillslut bör det i alla fall gå och tada! Nytt hål! Låt det bara vara i fred sedan.

Enligt mig så känns det här ingenting i princip utan det är en smärtfri process. Behöver jag påpeka att man bör be någon göra detta åt en för det är nog ganska svårt att göra det själv? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0