Hääälj!

Jisses vad den här veckan gick snabbt, inte för att klaga men helgen kan i alla fall ta sin tid på sig! Jag tror allvarligt att antingen har jag sämst minne eller så har väckarklockan ballat ut. Tur för den att jag vaknade 6:15 och inte 7:15!

Som vanligt börjar en fredag med engelska. Nu är grammatiken överstökad på lektionerna men jag får göra de sista delarna hemma. En sista genomgång av grammatiken och sedan fick vi se någon kort film om engelska i Indien. Lagom trevligt, fast bättre än grammatik. ;)

Lunch.

Idrott. Vi tog 7.an till Valhallavägen och gick sista biten. Idag hade jag tänkt göra mitt konditionspass, med andra ord, ut och springa i skogen. Vill jag göra om det? Så fan heller, haha. Jag valde den röda stigen (2,1 km) och självklart var det flest backar på den vägen. 3 rejäla jädra backar med minst 70 graders vinkel! Dog jag? Självklart. Ett varv på den tog lite mindre än en kvart så jag tvingade mig att ta ännu ett varv. Redan då var jag död så jag fuskade här och var med att gå i rask takt. På ett ställe hittade jag något som var utformat till sit-ups så den utnyttjade jag för att ta igen de gånger jag fuskade. Efter det sista varvet stretchade jag och gjorde faktiskt några sit-ups till. Därefter lunkade jag död och illamående tillbaka till "start". Jag lyckades i alla fall att smått överanstränga mig, lyckat.

Jag skulle egentligen slutat nu men eftersom jag inte hade något bättre för mig så följde jag med till Textlektionen. De som går Text A skulle skriva en saga och 2 artiklar. Själv skulle jag sitta och beskriva ett rum, ställe som betydde något för mig. Det gick väl sådär kan jag väl säga. Lite flum hit och dit så försvann de två och en halvtimmarna. :)

Dagens kommentar: Vad heter muren i Kina?
Hahaha. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0