Get over it!

Det är lika tråkigt varje gång någon dör, ännu tråkigare är det om det är av sjukdom eller om personen har blivit mördad. Som stackars Peter här. Tråkigt att han behövde dö så ung på grund av att någon endast såg mord som lösning. Som sagt, tråkigt. Annars så är jag så sjukt jävla trött på allt jävla tjat om det som hände. Jag vill varken läsa ett ord till eller ens höra ett ord till om det hela. Det som har hänt har hänt och inget kan förändra det! Jag kände honom inte och därför lägger jag ingen vikt vid detta. Fast folk på facebook verkar ha väldigt svårt att släppa det. Han dog för en månad sedan, get over it! Det kanske lindrar sorgen lite med en minnesstund, men varför är det så stort? Hela jävla Karlskrona pratar om det som om det vore en världsnyhet. Det är det inte alls! Det var mord ja, och mord begås varje dag. Mord som är värre och borde uppmärksammas mer.

Folk dör varje dag och det är en del av livet. Dör man så var det förutbestämt att det skulle bli så. Inget man kan ändra, man kan aldrig ändra sin egen framtid. Aldrig. Vet ni vad jag tror? Jag tror att stackars Peters död blev så stor eftersom det var här i Karlskrona. Den blev stor för invånarna här eftersom det oftast inte händer något större här. Karlskrona är för litet för mord. Därför blev det en "världsnyhet" och allt jag kan se på facebook handlar om det. Get over it!

Tände ni ljus för Engla? Tände ni ljus för barnen i Arboga? Har ni skänkt pengar ned till Afrika som nu lider värre än någonsin? Folk dör som sagt hela tiden och det är hemskt om det är av sjukdom eller på grund av mord. Peter var över 20 år, han var vuxen. Tragisk oavsett vad, men något som berör mig som mest är när barn blir mördade. Två små pojkar på 8 & 4 år dränktes av sin mamma. Ingen av dem kunde simma och hon knuffade ned dem i vattnet. Detta är sorgligt. Dessa 2 förtjänar en tanke, en minnesstund. Det som dock värkte mest var att 4-åringens storasyster hela tiden frågade när han skulle komma tillbaka.


[bild från Aftonbladet]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0