Clear Round.

Värsta rundan hittills. Visst är det lite tråkigt att det blev så, men jag tar det som en erfarenhet och går vidare. Man kan inte alltid vinna och det är sådant man får ta. :)

Han gick en lektion tidigare, efter det hoppade han en runda innan jag skulle ha honom. Stackaren måste ha varit död. När jag red in på framridningen fanns det inget liv i honom. Han tog några få travsteg men inte mer än så. Jag blev ganska frustrerad ett tag men sedan gjorde jag vad jag trodde var bäst. Jag skrittade ut ur ridhuset, hoppade av och gick en runda. Då fick han en liten vila som han faktiskt uppskattade. Ett par gånger funderade jag på att dra mig ur, vilket jag borde ha gjort kanske.

Lite fart fick jag på honom på banan men det blev en katastrof i alla fall. Helt klart värre än vanligt. Han brukar göra helikopterhopp men nu tvärnitade han framför varje innan han hoppade. Slutade med att han rev nästsista hindret. Han var trött. Det visste jag och därför krävde jag i princip inget av honom. Jag hade inga förväntningar och visste att det inte skulle bli bra. Det var aldrig hans fel. Jag kunde själv gjort så mycket annorlunda som kunde räddat flera hopp. När jag väl rider så tänker jag aldrig så långt och det är väl en brist. Jag ska lära mig att sluta stressa och rida för att få det bra. 

Hoppade av utanför och lät han skritta av sig. I stallet sedan skämdes han bort med massa morötter och ett äpple. Snälla häst som verkligen försöker hoppa trots att han egentligen inte orkar. Otroligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0