101!

Okej, det förra inlägget var nummer 100. Se så duktig jag är på att blogga. Haha. :)

Fick i alla fall skjuts till skolan så jag slapp stiga upp vid 6 och ta bussen.


Engelska som vanligt och idag började vi med Shakespeare. Till att börja med kollade vi på någon informationsfilm om honom på cirka 45 minuter. Samtidigt skulle vi svara på en del frågor, men alla svar dök ju inte upp i filmen. Ska jag påpeka att filmen var så modern att den var på VHS? Efter det fick vi ett häfte med en massa text om honom och då gick vi igenom frågorna och svaren. Sedan skulle vi leta ord bland en massa bokstäver, har helt tappat vad det heter men aja. Ååh efter deeeeeet så gick vi igenom resten av häftet. Eftersom några killar skulle ta skolfoto så fick vi faktiskt sluta vid 10 över istället.

Mentorstid. Inget speciellt egentligen.

Lunch.

På Naturkunskapen fick vi först tillbaka våra prov. Jag fick 27 av 32. Med andra ord, 1 poäng från MVG. Inte för att jag klagar, det var mycket bättre än jag hoppats på i alla fall. Gå igenom provet. Därefter skulle vi labba och eftersom vi var för många fick vi delas upp i halvklass. Vi var de första som fick skutta ut och läsa sidorna 64 - 67. När vi kom tillbaka in skulle vi titta på bl.a. kryp i mikroskop och något annat trams jag inte kommer ihåg. Man kunde faktiskt ta bilder trots att det var relativt svårt att få dem bra. Fast jag fick några och en av dem kom upp i det tidigare inlägget. ;)

Graf. Nu började vi med Lagermask och det var väl relativt enkelt när jag tillslut fattade vad man hade för användning av det. Så det var bara det vi höll på med idag. Vi fick faktiskt gå vid 20 över 2 eftersom vi skulle ta vårat skolfoto vid 20 i 3.

Jag kände det att måste jag sitta ned så dör jag. Fast jag hade tur, det var precis så att jag fick stå upp. Awesome! Inte för att jag kommer se bra ut men, men det gör jag aldrig. :)

Eftersom vi inte behövde komma tillbaka till Graf så kunde man sticka hem. När vi kom därifrån var klockan 10 i och bussen går 5 i. Som tur var så var den faktiskt sen så att man hann med den! Därmed fick man vara med om en rejäl jävla tvärnit som fick folk att flyga framåt. :) Tyvärr missade jag varför han tvärnitade. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0