På allvar?

Jo, jag läser en massa bloggar dagligen. Mest hästbloggar eftersom mode inte intresserar mig alls, men på allvar. Bloggarna är väl helt okej men folket som kommenterar? Nu menar jag de som kommenterar anonymt. Det är så patetiskt. Patetiskt, löjligt, fegt... vad finns det mer för ord? När man läser dessa kommentarer blir man inte bara självmordsbenägen, man skäms för att man råkar dela land med en så IQ-befriad person. Ändra Ip för att inte kunna bli identifierad? Det är något av det fegaste som finns. Alla personer som gör detta är så hemskt fega och måste ha taskig självförtroende. Att försöka trycka ned någon över internet är bara patetiskt.

Hur kan någon, som aldrig träffat varken människan eller ens suttit på dennas häst, våga påpeka att ryttaren gör fel? Att någon rider hästen fel, behandlar hästen fel. Hur kan man avgöra något sådant via text, film och bild? Jag tror inte att det går. Har man inte varit där, känner hästen eller ens suttit på den, kan man avgöra då? Nej, skulle inte tro det. Ändå finns det någon liten stackare, som inte vågar stå för vem den är, som kommenterar påhittade brister. Jag hade aldrig pekat ut andras brister om jag inte vet att jag gör det bättre själv, med tydliga bevis! Dock verkar inte folk ha dessa bevis, och de vet att de inte är bättre, därför kommenterar de anonymt. Ha ha ha.

Det roliga är att man självklart kan bli polisanmäld för de kränkningar man gör (kanske utan att tänka på det). Varje gång man kommenterar så får ju bloggägaren se dennes ip-adress. Då är man inte särskilt anonym längre. Det är lätt att vara kaxig över internet men när det kommer till det riktiga livet så är det en annan sak. Jag tycker att man ska tänka igenom både en eller två gånger innan man kommenterar. Det gör jag eftersom jag aldrig kommenterar. Jag lägger mig inte i andras liv eftersom jag inte har med det att göra och för att jag helt enkelt inte orkar. Haha. :)

Cred till de som pallar med alla omogna personer som finns på internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0