Mvg!

I did it! Okej vi hade ett prov i naturkunskapen förra veckan, om havet. Den sista frågan fick mig att tuppa av... Inte riktigt men nästan. Skriv utförligt och motivera om tre olika saker. Ja, jag fick i alla fall ihop en hel novell. Dessutom var jag den som satt kvar längst, annars brukar jag vara rätt snabb...

Fast den extratiden jag tog till den sista frågan var det som gav mig ett Mvg! *puh*. Fick fullpott (6 poäng) på den frågan och sedan failade jag på några andra. Fast jag blev ändå förvånad över att jag drog in fullpott på en annan fråga också. Om varför blåstången är brun. Haha, hur mycket jag än läste den biten så fattade jag aldrig riktigt. Istället lärde jag mig det lilla stycket i princip utantills och citerade av det och hoppades på det bästa. ;)

Mvggränsen låg på 24 poäng, jag fick 23... Fast eftersom jag lyckades med den sista frågan så blev det ett Mvg i alla fall. Äntligen lyckades jag! Jag har aldrig trott att jag haft kapacitet till ett Mvg och därför alltid tänkt att jag nöjer mig med G och blir glad om jag får Vg. Fortsätter jag att plugga baken av mig kanske jag får Mvg i naturkunskap? Hoppas kan man alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0