Awesome!

Jag fick en sådan awesome idé till en novell. Haha, ibland jag älskar jag mig själv. Okej, okej, jag grundar den på en novell jag påbörjade för över år sedan. Dock skrev jag aldrig klart den och tills nu har den bara legat på min andra dator och skräpat. Så jag tassade över, lade över novellen på usb så jag kunde använda den på min nya dator.

Helt otroligt vad dåligt jag skrev för något år sedan. Det fanns en massa grammtiska fel och meningsuppbyggnader som var helt åt skogen. Haha, övning ger färdighet. Jag gillade ändå grundtanken och handlingen med den här novellen. Självklart sitter jag inte och skriver om kalaset i originalfilen, för den vill man ju ha kvar som minne, utan jag skriver på ett nytt dokument. Dock förändrar jag i princip hela uppbyggnaden. Jag skriver inte allt från början utan väljer att hoppa fram något år, använda dagboksform och sedan låta huvudpersonen "skriva ned vad som hände då", som en självbiografi. Skitbra!

Nu är jag helt fast vid den här idén och ska försöka få det här att bli något bra! Min kannibalnovell har jag lagt på is (som alla andra sjuttielva noveller jag skrivit). Haha. Jag kommer aldrig att bli journalist eftersom min fantasi är för dålig för sådant. Sedan kan jag inte heller bli författare för jag har för mycket fantasi och inget jävla tålamod. Just det, jag kan inte skriva heller. ;)

Den här nya novellen har jag döpt till... vafan var det nu... Start with today! Efter Before Their Eyes låt Start with today. Helt enkelt för att jag tycker att den texten passar perfekt in till det jag har i tankarna. :)

Det ironiska i det hela är att jag känner ett visst sky mot vampyrer men de är ändå "huvudhandlingen" i den här novellen. MEN MINA VAMPYRER GLITTRAR INTE! (de stalkar inte heller). Om jag inte är helt ute och cyklar är ändå vampyrer demoner som tagit över en mänsklig kropp? I alla fall, de är inga snälla hundar. :/ (Dracula är fortfarande awesome, did I tell you?

I was blind, didn't know you hurt so bad
I saw inside, when everybody said I'm mad and
Ran away, never to be seen again
I found a friend, when all you need is just a friend

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0