Antihund?

Yes, yes I am. Jag kanske har glömt att nämna att vi har två hundar i huset nu? Frasse och Dum i Huvudet. Nej, okej, hon heter Tequila. Schäfer och Leonberger. Trots att hon heter Tequila så är hon i mina ögon dum i huvudet och borde genast ge sig av. Något jag nämnt konstant under de senaste dagarna. Jag tycker inte om henne, Frasse gör det inte heller och inte katterna. Tyvärr så verkar de andra korkskallarna som ska kallas familjemedlemmar vilja ha kvar henne. Skulle någon hyra ut en lägenhet så ring mig!

Jag tycker inte om hundar och så är det bara. Frasse är väl okej, fast ibland orkar jag inte med honom heller. Tequila däremot, hon är inte uppfostrad för fem enkla ören. Är inte en hund uppfostrad så vill jag inte ha med den att göra. Så hejdå med dig hundskrälle! Visst hon drar omkull folk, inte uppfostrad och Gud vet vad hon gör, men det som stör mig mest är att hon är så respektlös mot katterna. Rakt på direkt! Hon skrämmer livet ur dem. Nejdå, det är ju bara instinkt men katterna måste tåla det. Klart som fan att katterna fräser och flyr för livet när en stor jävla hundjävel kommer rusande, det är ju instinkt. Jag hade inte heller tyckt om det.

Jag struntar blankt i om de lyckas uppfostra henne eller inte, kan hon inte respektera katterna och låta dem vara så ska hon ut! För det första bodde katterna här först, de är fyra stycken och de betyder mer för mig än vad en hund någonsin skulle göra. Tessie är väl den enda som inte riktigt bryr sig om hunden. Apatisk. Nisse tycker inte om henne, han vill inte att hon kommer för nära. Sappe är väl också lite apatisk men ibland flyr han. Majsan däremot, stackars sate. Hon hatar Tequila. Flyr direkt, vägrar komma in för att hon vet att hunden finns där. Fräser och morrar. Antingen gömmer hon sig på övervåningen, källaren eller i mitt rum. Eller så kommer hon inte in alls. Så ska det ju inte vara. Hon ska ju också kunna gå omkring fritt i huset om hon vill. Jag tror helt enkelt att Majsan aldrig kommer att acceptera Tequila. Som jag också har sagt flera gånger, hade Majsan haft kattungar nu så hade hunden varit körd.

Visst Sofie har hunden på prov nu, men jag ger mig fan på att hon tyvärr kommer att stanna här. Jag vill varken se hundfan eller ha med henne att göra. Måste jag bo under samma tak som den förbaskade hunden ska hon fan i mig ha vett i skallen att hålla sig undan både mig och katterna. Må jag ha syndat men rädda mig från hunden från helvetet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0