Awesome Trailer!

Nu är det så att jag faktiskt inte har sett den här filmen, men jag bestämde mig i alla fall för att se trailern! What to say, what to say? Ärligt talat så var det en av de bästa trailerna jag någonsin har sett. Den tog upp två saker som jag ville se och nu behöver jag inte se filmen haha. ;) Okej filmen verkar awesome (I know the history!) men tyvärr vet jag hur det slutar och jag har så jävla svårt för att folk dör. Den här filmen visar ju bara en ren massaker så det är nog inget för mig. :)

Jag vill se filmen samtidigt som jag inte alls vill se den. Den verkar så jäkla sevärd och bra gjord men jag vet att jag kommer må dåligt efteråt. Åh dessa dilemman. :c Nåväl! Jag får leva på trailern. ;)



Dessutom så har ju den här filmen en hel mängd med helt awesome citat. Läs följande noga:

Persian messenger:
This is blasphemy! This is madness!
Leonidas: Madness? THIS. IS. SPARTAAAAAAA!!

Leonidas: The world will know that free men stood against a tyrant, that few stood against many, and, before this battle is over, that even a god-king can bleed.

No retreat, no surrender. That is Spartan law. And by Spartan law, we will stand and fight... and die. A new age has begun: an age of freedom! And all will know that 300 Spartans gave their last breath to defend it!

Lite annat:
Prepare for glory!
A God-King must die!
A beautiful death!
SPARTANS, What is your profession?
They were 300 men, against a million!
Tonight we dine in hell!
THIS IS SPARTA!


Ärligt talat, man borde nästan se hela filmen för att få höra allt det här. Nåväl, av all historia som har imponerat på mig så har Greklands imponerat mest. Speciellt just den här biten med kriget mot perserna. Jag menar, 300 mot hur många? (De kanske förlorade vid Thermopyle men alla vet att perserna fick stryk efteråt i alla fall). Det hade trots allt varit något stort att få se i dagsläget. Tyvärr är vi människor så fega så vi hellre sitter uppe i flygplan och dödar oskyldiga istället för att kriga (om man nu måste) som man gjorde förr. Face to face!

EDIT: Glömde jag påpeka att tydligen ska de där (spartanernas) muskler vara äkta? Åh Jesus...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0