Ridskoleåren.

Jag har ridit på 4 olika ridskolor sedan jag var 3-4 år. I dagsläget rider jag på Klrk och har ridit där sedan 2005/2006, inte helt säker. Därför kan jag säga att jag har en del erfarenheter av ridskolor.

Den första minns jag inte så mycket av då jag var ganska ung. Det jag kan minnas var att jag faktiskt lärde mig en hel del. Jag har en del hoppminnen, hur stallet såg ut och till och med en del hästnamn i huvudet. Vi köpte faktiskt min första katt där också. Madicken. Sedan flyttade vi när jag var 5 och då låg ridskolan för långt bort. Istället började jag på en som till och med låg i samma ort.

Den här ridskolan har jag lite mer minnen ifrån. Dock fanns det en hel del brister och egentligen var det inget vidare till ridskola. Så vitt jag kan minnas fanns det bara 4 hästar där, varav 3 fick man rida. Ett russ som hette Trixie, en nordsvensk som hette Fanola (rädd för spön) och den lilla shettisen Lukas. Själva "paddocken" låg en kort bit ut i skogen. Sedan kan jag inte minnas så mycket av lektionerna och inte heller hur länge jag red där. Dock kände vi tillslut att det här stället inte var så bra så vi sökte vidare till två andra ridskolor.

Jag valde den vi först fick svar ifrån och jag har även här en del minnen. Det här stallet var inte heller jättestort men något större i alla fall. Här hade de en riktig paddock med flis. Den första hästen jag red här var ett sto som hette Pyret. En liten häst skulle jag gissa på att hon var. En sommar var jag där på ridläger och diplomet jag fick har jag fortfarande kvar. Nu minns jag inte helt om ridskolan las ned eller om vi i alla fall sökte till Klrk igen.

2005/6 kom vi in på Klrk och här har jag gått kvar sedan dess. Utan att överdriva eller dra en vitlögn så kan jag säga att Klrk är långt mycket bättre än de 2 senaste. Första hästen som jag red här var en gammal ponny som hette Lufsen. Sedan har det bara rullat på och jag har sett en hel del ponnyer och hästar komma och gå under de här åren. För tillfället har Klrk cirkus 25 hästar och ponnyer som i skrivande stund går på sommarbete. (:

Jag kommer att skriva mer om min tid på Klrk senare, från då och framåt. Dessutom kommer nog vissa inlägg som handlar om Pajazzo, en foderhäst jag hade under 2008. (:


(Jag & Naseweis efter en Clear Round, någon gång under förra året)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0