Kalmar & Ikea.

Idag stack jag, mamma och Sofie upp till Kalmar. Det första vi gjorde var att leta oss fram till Baronen och New Yorker. I julklapp hade mamma fått ett presenkort där på 200:- som hon använde idag. Personligen är kläder något av det tråkigaste jag vet. Jag lägger heller pengar på annat än kläder. Dock fick jag med mig en längre, svart kofta för 199:- och en längre, svart skjorta för 49:-. Mamma och Sofie hittade i alla fall mer än mig. Fast är man snål så är man haha. (För det satte emot att betala 200:- för en kofta, döööh.)

Efter besöket på New Yorker tog vi en kort tur in på Ginatricot där bara Sofie inhandlade något. En snabb vända in på Partaj där Sofie än en gång köpte något. Den här gången var det en piercing till tungan. Tillslut kom vi iväg till Ikea.

Väl på Ikea skyndade vi oss igenom en bit tills vi kom fram till Bokhyllorna. Jag har länge varit i behov av en bokhylla då jag har börjat köpa in en del böcker. (Ett inlägg kommer att handla om detta). Hittade en enkel svart "planka" på 110 cm x någonting, för 99:-. Detta tyckte jag var ett rimligt pris om man skulle jämföra med alla andra. Så den blev det. Därefter lunch.

Sedan fortsatte vi genom Ikea och på vår väg fastnade jag stenhårt för en kudde. Dock kostade den hela 149:- (svindyrt) men jag köpte den i alla fall. Jag vill ju såå gärna ha den, haha. För mig blev det även en bordslampa (svart skärm) och en stund tittade jag på olika ramar. Mamma påstod då att vi faktiskt hade något hemma som jag kunde ha mina framkallade bilder i. Den ska jag om en stund försöka leta upp. Ingen ram alltså men det blev ännu en liten kudde för 19:- innan jag var nöjd.

Då var den här dagen beskriven lite kort. Nu ska jag städa klart mitt rum innan jag drar in de nya sakerna. Dessutom ska ett hörn rensas och detsamma gäller garderoben. Leta upp ramsaken och välja ut de kort jag vill ha där i. Tjoho...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0