Fotbad.

Jag tog mig tillfället att ta ett fotbad. Ibland behöver fossingarna också bli bortskämda efter allt spring de får utstå haha.

När det kommer till fotbad för min del brukar det bestå av följande:


  • Hett vatten
  • Salt (öppnar och rengör porerna, gör huden mjuk)
  • Diskmedel (Löser upp döda hudceller)
  • Lavenderolja (lindrar trötthet)
  • Olivolja om man inte har Lavender.
Jag tappar alltid upp riktigt hett vatten i en balja till att börja med. Det ska vara så varmt att man precis kan ha i fötterna. Därefter häller jag i salt lite på måfå, cirkus en matsked i alla fall. Sedan droppar jag i några droppar diskmedel. Tillsist häller jag i en kork lavenderolja som kommer från Oriflame. Innan jag sätter i fötterna så brukar jag fila hälarna från hård, spruken hud. Efter fotbadet smörjer jag fötterna med fotkräm.

Man kan även ha Citronsaft i fotbadet om man vill det. Detta har en lindrande verkan på fötterna. Annars kan man ta Äppelcidervinäger som piggar upp och tar även bort klåda. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0