Fantasiuppgift

Jag bjuder nu på en Fantasiuppgift som Bosse (textlärare) gav oss för några månader sedan. Den Feta Texten kommer vara det som Bosse skrivit och den vanliga texten är det Jag har fortsatt med. :)

Jag bara skuttade fram, det var som om någon satt på avstånd och sköt små lyckopilar på mig. Vad var det som hände mig? Jag snubblade till och insåg att det var som jag misstänkte. Myror i skorna. Hur de hade lyckats ta sig ner där var ett mysterium. Men det var helt klart dem som hade gjort mig så sprallig. Dumma myror.

Det knastrade till när jag gick. Aldrig tidigare hade jag så tydligt hört mina egna fotsteg. Höll jag på att bli galen? Jag drog dit och gjorde en väldigt fin kullerbytta. När jag vände mig om insåg jag att jag hela tiden hade gått på chips. Det förklarade knastrandet. Dumma chips.

Jag insåg till min fasa att spegeln inte ljög. Mitt ansikte såg skräckslaget ut. Jag hade ritat med tusch över hela ansiktet. Ett svart streck här och ett svart streck där. Innerst inne visste jag att jag skulle våga visa mig ute såhär. Frågan var egentligen bara när. Dumma spegel.

Plötsligt slog det mig att jag var fast i en diskussion jag inte klarade av. Jag började skrika hysteriskt och de andra tittade på mig som om jag vore dum. Sekunden därpå började jag även sparka på alla stolar. Folk flydde från rummet av rädsla för att råka ut för mig. Dumma diskussion.

Tallrikar och glas hade kletat sig fast på diskbänken. Det var groteskt. Stanken var så kompakt att man klart och tydligt kunde urskilja den nästan gröna nyansen. Irriterat sparkade jag till skåpsdörren och gjorde en bakåtkullerbytta. Stanken gav mig en rejäl knock out. Dumma diskbänk.

Min knutna näve träffade honom. Jag lyckades även (av någon mystisk anledning) att även dra till mig själv. Så först hade jag dragit till honom, näven hade åkt tillbaka och dragit till även mig. Tårarna trängde upp och jag började storgrina av smärtan i ansiktet. Dumma näve.

Haha, detta gick faktiskt hem hos Bosse och min fantasi var det väl inget fel på just då. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0