Books!

Jag har varit med om en rejält låg och patetisk händelse idag, som jag dock inte tänker älta mer kring. Lika bra att glömma och gå vidare. En tydlig ledtråd: Jag lär inte fortsätta sommarjobba!

Biblioteket är nog min bästa vän just nu. Speciellt det på skolan. Det är där jag känner mig som mest hemma. Jag hade lätt kunnat spendera alla mina raster där. Helt awesome.

Jag börjar känna en viss abstinens efter biblioteket. Dock har jag inte läst ut en bok jag lånat så jag får vänta lite till. Jag vill ju helst lämna tillbaka alla böcker samtidigt så jag inte glömmer någon. Sist så lånade jag Vampyrguden - Del 3 - Mexiko och Harry Potter och den flammande bägaren. Harry Potter boken är den jag håller på med just nu. Den andra läste jag ut rätt fort. Rätt sumpigt att jag måste låna del 3 eftersom jag bara hade del 1 och 2. Hm... får väl köpa den så jag har samlingen komplett. (Enligt min mening är Vampyrguden överlägsen Twilight and that is it!) ;)



När det kommer till Harry Potter böckerna har jag läst följande:
  • Hemligheternas Kammare
  • Fenixorden
  • Halvblodsprinser
  • Dödsrelikerna
Sedan håller jag ju på med Den Flammande Bägaren för tillfället. Haha, jag har ju egentligen läst dem i en galen ordning. 2, 6, 7, 5, 4... Antar att jag kommer läsa ettan före trean. Annars är jag inget större fan av böckerna. Jag är säkert inställd på det lite negativare hållet så jag letar efter fel/misstag i böckerna. Hela tiden finner jag saker jag stör mig på/som kunde varit bättre. Men så blir det väl när man förväntar sig att det ska finnas? Fast ska jag peka ut någon så är Halvblodsprinsen helt klart bäst. Ju "äldre" böckerna är desto sämre tycker jag att de är. Så jag förväntar mig inget speciellt av ettan tyvärr. Men men, har man börjat så måste man ju självklart läsa klart! (:

Nu ska jag titta på film. Antingen Hemligheternas Kammare (lööööööövs it) eller Flammande Bägaren. Filmerna är desto bättre, haha! ;]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0