Apple stämmer HTC.

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/946_htc_mobiler_kan_stoppas_i_usa
(artikeln)

What to say, what to say? Apple, det här är pinsamt. Jag håller med en del av kommentarerna under själva artikeln. Bl.a:

"Apple har på vanligt vis storhetsvansinne, nåja folk börjar få upp ögona för vilket skräp apple är, så dom börjar nu köra med sådana här trix nu för att försöka hålla efterfrågan uppe."
- ggustavsson

"Utan att vara allt för insatt tycker jag detta låter lite som att Apple (läs: USA) gör vad de kan för att "äga" allt.
För att citera Bush Jr; "Kapitalism är bra"."

- whatafu

Om jag ska uttrycka mig personligen så måste jag få lov att få skratta åt Apple. För som sagt, det här är pinsamt. Jag tror helt enkelt att Apple känner sig hotat och måste ta till med "fula knep" för att hålla sin ovärda rang. De är säkerligen maktgalna och kräver mer och mer. Rädda för att konkurrera på ärligt sätt bara av rädslan att sälja mindre än andra. Det finns ett ord som passar perfekt. P-A-T-E-T-I-S-K-T!

Jag är en glad och stolt ägare av en vanlig PC-dator och en HTC-mobil. Båda rinner som vattnet för mig och är värda de pengar som de kostat mig. Medan Mac & iPhone har helt klart ovärda priser. Jag har inte sett en enda Mac-dator under 9000 riksdaler. Jag hade aaaldrig lagt ut så mycket pengar på en Mac om man kan hitta en ungefär likvärdig PC billigare. Inte en chans att Mac är värda sina priser. Kostar de så mycket bara för att det är få som köper och då måste få in lite pengar i alla fall? Jag skulle tro det. Dessutom finns det inte något speciellt till Mac, utan allt är mestadels designat till PC. För det är där marknaden finns. 
(Det ska erkännas att på den linjen jag går, Media, har vi Mac-datorer. Dock är de inte populära alls och största del av klassen föredrar PC, tack käre gud.)

Hur mycket kostar en iPhone? Inte under 5000 riksdaler? Haha inte en chans att jag skulle lagt ut så mycket pengar på en mobil som går sönder när garantin har gått ut. För så vitt jag vet är iPhone designade för att gå sönder när en ny kommer ut. Rykten kanske? Men jag tar inte risken i alla fall. 5/6000 åt helsike när den väl ryker och man måste köpa en ny. Det finns säkerligen billigare, bättre, mer hållbara mobiler än iPhones. 

Haha nej, jag känner ett sky mot allt som kommer från Apple. iPods, iPads (förstorade iPhones, vad är meningen?). Nej, jag kommer för all framtid hålla mig till den mer säkra marknaden även om jag måste köpa antivirus program.

Detta är mina åsikter och jag vill gärna höra andras åsikter om allt som rör saker från Apple! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0