Webbläsare?

Finns det någon bra webbläsare, egentligen? Hittills har jag nog provat de flesta och det har inte funnits någon som har varit 100%. 

Internet Explorer - Bara namnet säger väl allt?
Google Chrome - Funkade relativt tills den ville ha ihjäl min dator av någon anledning?
Firefox - Minst lika dålig som IE och det säger inte lite.
Safari - Funkar helt okej, använder det bara på skolans Mac så att... (jävla nyckelring).
Opera - Använder jag nu och jag trivs med den. Brukar krångla med bloggbilder.

Om jag nu ska rangordna dem skulle det bli i följande ordning:

1. Opera -
Den här webbläsaren passar mig i princip som handen i handsken. Jag älskar att den aldrig glömmer bort vart jag slutade. Om jag t.ex har 5 olika sidor uppe, avslutar webbläsaren och sedan väljer att starta den igen så kommer dessa 5 sidor att dyka upp igen. På exakt det ställe där jag slutade! Lööv <3. Man har en hemskt bra koll på allt man har hämtat och skulle anslutningen vara långsamt så finns alltid Opera Turbo! Lite tråkigt att den inte är så himla bloggvänlig, men hellre det än att den krånglar på andra ställen.

2. Google Chrome - Det var ett tag sedan jag använde Chrome nu, men så vitt jag minns var det aldrig något större fel på den? Det finns helt klart sämre webbläsare och Chrome krånglade inte på mycket. Kanske kunde det se skumt ut på vissa sidor eftersom dessa var "designade" för t.ex IE.

3. Safari - Ingen webbläsare jag har använt mig av på "heltid" utan det är mer då och då i skolan. Inga större fel på Safari hellre, förutom att jag stör mig så hemskt mycket på den jäkla nyckelringen som kommer upp hela tiden. 

4. Internet Explorer - Jag brukar använda Explorer när jag ska lägga ut längre inlägg med flera bilder eftersom det inte riktigt fungerar i Opera. Annars använder jag det aldrig. Finns väldigt mycket fel här och var. Dessutom är 'skärmen' väldigt liten.

5. Firefox - Sämsta webbläsaren någonsin. Jag hatar, hatar, hatar Firefox. Det finns verkligen inte en enda webbläsare som har krånglat lika mycket som just denna. Vad är problemet egentligen? Inget fungerar. Särskilt inte när man ska hämta saker från sin hotmail, vilket jag måste göra rätt ofta. Tack Gud för att det finns flera webbläsaralternativ!

Nåväl det finns väl alltid en webbläsare för alla. Att vissa sedan är bättre än andra är ju rätt uppenbart. Jag klarar mig med min Opera, höhö. :3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0