I-val

Snart dags att göra nya I-val igen. Nu har jag 150 poäng kvar att slösa och dessa kommer jag att kasta ut på Matte C (100 p) och Psykologi A (50 p). Egentligen hade jag velat läsa Mänskliga Rättigheter men eftersom de lektionerna ligger på samma tid som matten så måste jag prioritera. Mänskliga rättigheter är inget jag behöver, men det hade varit kul att läsa. Matte C är desto bättre och tråkigare. haha.

Nu under mitt andra år så har jag läst Engelska B (100 p) under en termin (intensivkurs) och snart är det dags för mig att ta adjö av engelskan. Nästa termin så välkomnar jag Matte B (50 p) istället. Så mina I-vals poäng har i princip gått åt till lite tråkigare, men nödvändiga ämnen. Dock är Psykologin ett ämne jag väljer för "skojs skull" och för att jag behöver slösa de där 50 poängen på något.

Jag kan ju nämna att idag så har jag haft min sista Graflektion! Inget illa menat mot läraren, men det är så jäkla skönt att det är över. Jag ångrar mig lite att jag valde Graf, men måste man så måste man och nu är det ju över. Imorgon har jag också min sista Fotolektion och det ska bli ännu skönare att slippa! Också något jag ångrar grovt, men nu är det över. Tyvärr åker man in imorgon för att ha 5 minuter betygsamtal och sedan så får man vänta på multimedian. Jag tror dock att jag "försover" mig en timme och kommer vid 9 istället. För vafan, vi ska inte göra något i alla fall och hon skulle aldrig märka att jag kommer senare. daah.

Om vi nu snackar valbara kurser så har jag bara en kvar att läsa av de tre man var tvungen att välja. Det är Medieproduktion B och det läser jag nästa år. Jag får verkligen hoppas att det är mycket roligare än vad Graf och Foto har varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0