Wipeey.

Just nu känner jag att livet leker (bortsett från att jag är förkyld). Det går helt okej i skolan och jag trivs kalas med att rida vid 7 varje onsdag!

Första lektionen idag var foto. En massa snack om gyllene snittet, vilande triangel (eller vad det nu var) rörelseoskärpa och att frysa en bild. Idag fick vi också äran att faktiskt få komma ut och fota! Eftersom gruppen är större än antalet kameror så fick man vara två på en kamera. Flii och jag tog det lilla lugna och det slutade med att vi stod med en systemkamera i nävarna! Jag tänker använda mig av fyra ord för att jag ska komma ihåg hur det failade i början. "30s. och vita bilder". Hm...? Tillslut kom vi över de bilder vi skulle ha och gick tillbaka in igen.
Lunch.
Efter lunchen skulle vi se någon film nere i Pizza-salen (P122A) så där utanför slog Flii och jag läger tills vi blev insläppta. Fram till dess så diskuterade vi böcker. Vilket slutade med att vi pratade om allt som var "fel" med Harry Potter. ;) Aja, det vi fick se var rätt intressant. Speciellt en gubbe som jag tyvärr inte kommer ihåg vad han heter. Det han gjorde var dock amazing! Därefter fick vi sluta.

Andra och sista lektionen var Multimedia och vad fan ska jag säga? Till att börja med... nej vänta, detta tar jag i ett annat inlägg. I alla fall kan jag säga nu att jag skäms över att hur folk beter sig, verkligen. Lektionen började med en massa snack om något projekt vi ska börja med. Verkar faktiskt riktigt kul (bäst att jag skaffar fram mina 5/6 bilder jag ska ha)! Läraren visade lite "grundläggande" vad vi skulle göra (med andra ord hur det cirkus skulle bli) och därefter spårade det. Tänk att folk som går andra året kan vara så... så, omogna? Nej, respektlösa. Det är precis vad jag tycker. (Som sagt, tar upp detta i ett annat inlägg). I alla fall så bröt det lite för läraren och han medgav att han snart gav upp hoppet om Mp2.
Rast.
Innan vi lämnade salen bollade vi lite om hur vi skulle göra med bilderna. Därefter travade vi ut till trappan och fortsatte en liten diskussion där. Tillbaka in efter en kort rast och börja leka lite i Photoshop efter guiderna på ww.Moderskeppet.se. Tiden rann och vi satt över en stund. De andra hade ju till sin vilda glädje lärt sig klona. ;) Därefter ett litet uppmuntrande samtal med läraren och han visade faktiskt också hur man skulle göra något. Kommer inte helt ihåg vad det var, men men. :)

Notis: Tidsinställ inlägg med följande innehåll:

Ridlektionen,
Presentation av Campari,
Fotobilderna,
Respektlöshet.

Har jag glömt något nu kommer det säkert också upp imorgon. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0