Till stallet!

Vid halv 6 körde mamma bort mig till bussen, som jag fick vänta på i 6 minuter. Skönt med bussar som faktiskt går regelbundet, trots att de kan vara försenade ibland. Det blir mycket enklare att pendla hem » skola » hem » stall » hem, utan att behöva vänta i 3 timmar!

Jag kom i alla fall till stallet någon gång mellan 10 över 6 och kvart över. Gick direkt upp till ridhuset för att se vem jag fick, Odette som tidigare meddelat. Till min lilla glädje stod hon i stallet och behövde göras iordning, trots att hon tidigare gått en lektion redan. Eftersom hon redan hade gått en lektion och klockan inte var mer än 20 minuter över så stressade jag inte med att byta om. Ett tag stod jag och tvekade mellan vanligt och spö och dressyrspö. Det slutade med att jag tog det vanliga och tur det. På hennes presentationslapp stod det att hon var lite rädd för spön. ;)

Rykta, rykta, rykta. Det var väl en del damm jag fick bort i alla fall så något hade jag att göra. Hovarna och manen fick sig en tur också. Till mitt *suck* så skulle hon tydligen ha något geléaktigt under sadeln som jag inte hade en susning om hur den skulle ligga. Frågade hon som skulle ha Red Skin, men hon visste inte heller. Som tur var kunde man faktiskt se i hennes päls hur den hade legat under lektionen innan, så jag lade den likadant. ;) Bara att lägga på sadeln och försäkra sig om att den låg rätt och att inget hade vikt sig. Trava börja värma bettet en stund för att sedan börja tränsa. Tyvärr är Odette så seg av sig så hon inte låter sig tränsat på någon sekund. Nej upp med huvudet ska hon! (Kanske ska påpeka att hon är en av de största hästarna i stallet, skitkul.) Efter att ha stoppat tummen i mungipan på henne (fungerar varje gång) lyckades jag äntligen tränsa henne.

Jätteintressant inlägg, men som tidigare sagt. Dessa inläggen gör jag för min egen skull för att jag senare ska kunna komma ihåg vad som hände. Känns faktiskt rätt kul då jag har taskigt minne. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0