Skola, skola...

Idag var det extra jobbigt att stiga upp. Mör i kroppen efter igår och sängen kändes mer lockande än vanligt. Tillät därför mig en kvarts längre sömn. Fast måste man upp så måste man!

Första lektionen idag var Graf och han gick som vanligt igenom saker. Vi ska börja med någon Annonskampanj. Först frågade han random utvalda personer vad deras intresse var, vilka han skrev upp på tavlan. Sedan gick han igenom hur man skulle kunna göra en annons av det. Han tyckte att hela gruppen var, hur ska jag uttrycka det, seg och motvillig. Därför frågade han sedan en och en vilket intresse man hade som han sedan skrev upp på tavlan med personens namn under. Det var en rätt salig blandning, bilar, film, musik, musikfestivaler, alternativ konst, djur. Djur var det jag som först kom med (vilket han blev något glad över att någon äntligen kläckte) något Agnes också hakade på sedan. Att tillslut komma fram till vad alla ville göra hade tagit cirkus en timme.
18 minuters rast.
Tillbaka in i salen igen och han pratade lite, ännu en gång. Sedan skulle vi göra något "grundläggande" för att han skulle se vilka förkunskaper i Photoshop vi hade. Först skulle vi skapa en tom sida och sedan fick vi fritt redigera en valfri bild. Det tog mig en stund att välja ut en bild jag faktiskt ville redigera.

Efter Graf hade vi Naturkunskap som idag innehöll kemi. En massa prat om atomer, neutroner, prutoner, elektroner, syror och baser. Jag gjorde mitt bästa för att lyssna trots att kemi inte är mitt bästa ämne. Dock är ju läraren helt okej och håller i lektionerna på ett sätt som gör att jag tycker att det är roligare än vad det borde. Haha. Härligt att det finns sådana lärare också. :) Sedan blev det en del expriment som hade med syra och bas att göra. + ett litet försök till räkodling. Vi får se nästa vecka om det gick, han hade tydligen haft otur med det tidigare. För att vi inte skulle bli helt slut i huvudet av allt prat så fick vi ett korsord! Tjoho ett kemikorsord! Bättre än att bara sitta och lyssna to be honest. Emma och jag löste det tillsammans, efter ja... en del missförstånd kanske? Haha. Nu vet vi att det inte heter Phsticka i alla fall. ;)

Lunch.

En sista lektion, svenska. Jag vet inte om jag har nämnt att vår lärare i Svenska B är Peter som vi hade i Engelska A förra året? I vilket fall vet ni det nu. Peter är också en helt okej lärare så jag antar att det går att överleva dessa lektioner. Precis som i början av alla andra lektioner blev det en väldans massa prat. Knappt något om kursplaner och mål, tack gode Gud jag vet inte hur många gånger jag har hört det den här veckan... Dock lite mer om det vi skulle hålla på med, lite fler detaljer alltså. 
En halvtimmes rast.
De sista 15 - 20 minuterna var Emma och jag kleptomaner. (Tillsammans blir vi båda dagisungar på nytt, nu vet ni det.) Hittade också en penna vi trodde var Fliis, vilket den senare visade sig inte vara. Så den fick bli min lilla trollstav som jag använde till att "tortera" Mela med. Med andra ord, peta på henne med samtidigt som jag sa "crucio". Tänk vad roligt man kan ha med samarbetsvilliga klasskamrater! ;) Under den sista halvtimmen av lektionen så pratade Peter lite mer och delade ut två böcker vi skulle komma att använda senare. Bläddra lite i den innan vi ställde dem i ett skåp och slutade.

Emma och Kajsa letade först upp vår mentor för att se om de skulle ha Text imorgon. (det hade blivit fel med deras scheman.) Han hänvisade dem ned till SYV som dock inte heller visste något. Hon skulle på möte med rektorn imorgon så hon skulle ta upp det då. Därför får de små sakerna sluta tidigare än mig och Flii. :l

Sedan traskade vi bort till People för att jag skulle ta en ny piercing i örat. Mamma var ju självklart tvungen att vara med för att skriva på och visa ID. Därefter var det bara att traska efter honom för att få det hela överstökat. Tydligen hette den Concha och det var därför jag kände att Conch inte var helt rätt. Inte heller satt den riktigt där jag hade förväntat mig, men jag klagar inte alls. Bättre där den sitter än ingen alls! Självklart gjorde det något ont när han väl gjorde hålet, efter det kändes den inte alls. Skönt det eftersom både Industrialen och Rooken inte var roliga alls efteråt. ;)

Efter det traskade alla fyra runt en stund på stan för Flii skulle köpa en present till hennes syster. Kajsa övergav oss på H&M och efter en tur på Kicks valde vi att åka hem. Knockfull buss som knappt ville ta sig framåt. Jag hann faktiskt bli lite oroligt några gånger men sedan rullade den utan problem. *puh*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0