Pom Pom!


Pom Pom, Född 2002, Arab/Paint, Valack

Som jag känner Pom Pom så är han snäll av sig och väldigt lugn. I boxen och att ta hand om så är han snäll och tålmodig. Han går nybörjargrupper såväl som vuxengrupper. Kan vara lite "lat" så man behöver jobba lite på bjudningen. I dressyr så är han duktig och gör oftast det man ber honom om. Dock är han inte riktigt lagd åt hoppning efter vad jag personligen ha sett. För att det ska gå bra behöver man en rejäl bjudning och att man verkligen ramar in honom inför hindret och driver på in i det sista. Annars kan han tvärnita, ofta så att ryttaren flyger av. Hoppar han så är det precis som med vilken häst som helst, vilket han oftast gör. :)

Vad jag har hört så fick han bara stå i 2 år innan han kom till Klrk. Med andra ord var han rejält överviktig, men nu har han gått ned en hel del och är riktigt fin. :)

[Detta är hur jag känner Pom Pom]

Klrk's beskrivning av Pom Pom:

Jag heter POM-POM
Jag är snäll att sköta och rida. Jag tycker det är kul att hoppa, men för att det ska gå bra så behöver man ha en bra fart och bjudning på mig.
Jag vill bära max: 80kg

Mer att veta om Pom-Pom:
Han kom till KLRK i mars 2009. 
Ras arab/paint.

En bildbomb på Pom Pom c:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0