Odette!


Odette, Född 1996, KWPN (Holländskt Halvblod), Sto

Som jag känner Odette så är hon trevlig i boxen. Någon gång då och då kan hon lyfta på hoven när man ryktar kring bog/framben. Annars gör hon inget större väsen av sig. Att tränsa kan hon vara lite tjurig. Hon lyfter gärna huvudet så man inte når. Så för att tränsa så får man truga lite och se till att hon håller huvudet nere. När man sadlar gör hon heller inget större väsen av sig.

Hon har en lång kropp som man kan märka av i ridningen. De gånger jag har ridit henne (till sommarbete, dressyr och hoppning) så har hon visat upp olika sidor. På turen till sommarbetet var det mest skritt och kanske någon trav. Hon var lugn och försökte inte dra eller något. Den gång jag red dressyr så var hon lite tjabblig och blev stark. Det märktes att hon hade svårt att hålla ihop sin kropp i galoppen då hon ofta bröt av. Vilket hon to be honest, inte hela tiden gjorde. Istället fick hon sådana energiryck att hon bockade och sparkade bakut i fattningen. Inte lugnade hon sig när man tog till spöet. Så hon kan bli stark och tjabblig, som sagt, om hon känner för det. Annars är hon trevlig av sig i ridningen. I hoppning kan hon hoppa lite "fel" så man inte hänger med över hindret. Har hon bara bra fart så hoppar hon bra och det blir sällan fel.

Detta är mina erfarenheter av Odette och så som hon har betett sig när jag hållit på med henne. :)

Klrk's beskrivning av Odette:

Jag heter ODETTE
Jag är en av stallets största hästar. Jag är snäll att sköta om. Jag går mest på ungdoms- och vuxenlektionerna. Vid ridning kan jag bli lite stark och har lite jobbigt att hålla ihop min långa kropp och galopp. Jag är duktig på att hoppa. 
Jag är lite spörädd, så var försiktig.
Jag vill bära max: 95kg


Mer att veta om Odette:
Hon kom till KLRK i oktober 2008. Importerad från Holland. 
Hennes pappa är inte godkänd och hennes mammas stam är okänd. 
Ras: KWPN (Holländskt Halvblod)

E: Ivo (ej godkänd)
EE: Armstrong
EU: Elke

U: Elvira

Ett par bilder:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0