Helt okej Tisdag.

För en gångs skull åkte jag faktiskt bil till skolan. Dock så var det helsike med bilköer, jag önskar bort dem tills imorgon...

Tisdag, första lektionen är Engelska. Den här lektionen bestod av 2 timmar och 10 minuter grammatik sedan var det någon "listening-övning" som hade med dialekter att göra. Så ja, det var den lektionen. ;)

Mentorstid. Kommer inte ihåg så mycket, men han sa inget speciellt i alla fall.

Lunch.

Naturkunskap. Idag fick vi faktiskt labba. Dock bara halva klassen i taget, de andra fick läsa på något utanför medan de väntade. Vi skulle använda en indikator (pH-sticka) och någon annan kul sak med batteri för att ta reda på bl.a. pHvärdet i de vätskor vi hade framför oss. Varken Emma eller jag spillde något så vi båda överlevde med livet i behåll. Vi hade 20 minuter på oss och när de var slut så var det bara att byta. Nu var det resten av klassens tur att labba. Vi som precis hade labbat fick sluta och kunde göra det de hade gjort, hemma. 

40 minuter innan Graf.

I början av den här lektionen kom det fram en väldans massa saker. Till att börja med har Multimedian blivit fel från första början. Vi läser dubbelt så mycket än vad vi ska göra och ska egentligen vara 2 grupper och inte hela klassen. Så om lärarens gruppuppdelning fungerar kommer jag att ha Multimedia bara på onsdagar och vara helt ledig på måndagar! Dessutom så tyckte han att det blev väldigt mycket med att både ha Graf och Multimedia (photoshop under båda lektionerna) och därför ska kanske någon annan ta över Graf. Efter det bytte vi helt inriktning på Graf. (Till det bättre om man frågar mig!) Så vi ska från och med nu hålla på med Bildkonst, eller vad det hette, och det är precis sådant jag vill lära mig! Så idag fick vi sitta och redigera lite fritt och måste jag påpeka att jag lärde mig en massor? Härligt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0